• Plommongurkan

    Hur ska jag få mina dvärghamstar att bli tama?

    Har två dvärghamstrar på 5 veckor. De är väldigt nafsiga och biter gärna till när man sätter fram handen. Några gånger så har de gjort ifrån sig ett fräsande ljud och visat tänderna och jag tycker de är lite småotäcka. Jag har haft hamstrar förr och aldrig varit med om att de har betett sig på det här viset. Meningen var att barnen skulle få varsin hamster men de går inte att få tama så jag vågar inte låta barnen hålla på med dem. Har någon ett tips på hur jag ska göra??  

  • Svar på tråden Hur ska jag få mina dvärghamstar att bli tama?
  • Meus Veritas

    Bara vara envis o låta dom lukta pp dig ofta. Min hamster bet o naffsa efter mig i nästan två månader o jag trodde aldrig den skulle bli tam men nu är han hur tam som hellst. Så ha tålamod och plocka inte upp dom utan sätt bara in handen i buren så de får lukta på dig ofta o märka att fin doft inte betyder fara. Lycka till

  • Hon o Han

    min syster föder upp hamstrar som är väldigt tama, hantera dom så mycket som möjligt, ha dom uppe mycket, och klappa på dem, överallt, vänd på dom och kolla mage etc etc det har hon gjort med sina sedan dom föddes och dom har aldrig bitit henner eller någon annan! :) Lycka till!!

  • Plommongurkan

    Tack för tipsen. Antar att att jag bara får lov att vara lite envis.

  • Jenny Hä

    Kom ihåg att hamstrar inte kan vara två i samma bur när dom blir lite äldre , dom har ihjäl varandra då....

  • Jenny Hä
    Meus Veritas skrev 2011-03-27 17:25:21 följande:
    Jenny hä: dvärghamstrar som ts har kan leva flera ihop
    Det funkar inte , jag har provat o dom på djuraffären sa att det absolut inte går
Svar på tråden Hur ska jag få mina dvärghamstar att bli tama?