• Mamma till S

Det här med mängden..

Har en 3 mån plutt hemma och för ett tag sen så åt hon ca 200 ml var 3 , 4 timme sen gick det ner och i ca 2 veckor fick vi i henne 130 ml 4 ggr om dagen!!
    Nu är hon tillbaka igen o ska ha mat kanske var 3e timme o slurkar lätt i sig 210,230 ml.
    O äter kanske 5,6  ggr om dagen :s Vad kan detta bero på ??

Äter så jäkla mkt :p Finns inge slut..

• Svar på tråden Det här med mängden..
  • bollanmollan

dom har olika perioder då de äter mycket

• Kavi81

Vi har en 6,5 månaders som för någon månad sedan åt 200 ml 4-5 ggr/dag och nu äter han ca 100-120 ml 4 ggr/dag... och sover sämre än någonsin! Verkar vilja äta på nätterna istället.

• Mamma till S

Det verkar ju vara väldigt upp o ner det där, läste nånstans att det kan ha o göra med utveckling mm!!
    Men det känns som om vår lilla fis skulle kunna sätta i sig hur mkt som helst.. Hon verkar inte riktigt mätt efter 230 heller .. :p Glupsk,,

Men som bollanmollan sa, dom har väl olika perioder, som en annan, hehe men funderar mest hur 17 orkar hon allt haha..

• mli01

min dotter blir 3måndader den 6 /4 och hon äter lätt 230 ml per mål och 5 gånger per dygn....
    nångång ärter hon inte upp allt  men de är inte många gånger de händer...

så de är så olika på hur mycket dom äter och så länge dem följer sin kurva så är de inga problem.. sen har jag en väldigt låång dotter så hon kankse äter mer för de.. =)

sen spyr min dotter mycket., 

• Mamma till S

visst är det olika hur mkt som äts (:
    här varierar det från dag till dag känns det som men nu sista har det gått i 230 per gång hehe men ja, hon måste ju va hungrig ;D

min skrutt spyr väldigt sällan, nästan aldrig.

men hon följer sin krurva o går upp i vikt så det är toppen o alla har väl olika matperioder i livet ;D

• Nessan22
    mli01 skrev 2011-03-29 18:42:34 följande:
    min dotter blir 3måndader den 6 /4 och hon äter lätt 230 ml per mål och 5 gånger per dygn....
    nångång ärter hon inte upp allt  men de är inte många gånger de händer...

så de är så olika på hur mycket dom äter och så länge dem följer sin kurva så är de inga problem.. sen har jag en väldigt låång dotter så hon kankse äter mer för de.. =)

sen spyr min dotter mycket., 
    Min son spyr också väldigt mycket. Så jag brukar stoppa honom...faktiskt. När jag tar bort flaskan och han inte skriker så "får" han inte mer. Viserligen äter han oftare med slipper byta kläder på både mej och han stup i kvarten.
    Miguel 11-01-05 <3
Svar på tråden Det här med mängden..