Försvunnen sexlust
Hej!
Jag har ett problem kring min sexlust. Den har alltid fungerat bra tills jag började med antidepressiva (Fluoxetin) i augusti. Jag åt dem fram till januari sedan märkte jag att jag gått upp så pass mycket i vikt att jag mådde så otroligt dåligt och slutade med dem. Jag åt bara en halv tablett så det var inte så mkt att trappa ner.
Sexlusten kom tillbaka en aning men jag hade jättesvårt att få orgasm och när jag väl kom så kändes det knappt, vilket är väldigt ovanligt.
Jag har sedan dess inte alls haft lust att ha sex. Jag har provat att se på porr (som alltid piggar upp mig) och att ta på mig själv (vilket också alltid funkar). Men jag är totalt av. Min sambo jag har mycket bra kontakt och vi har pratat om detta. Han älskar mig och han säger att sex inte är så viktigt, men idag kom det upp igen och han var orolig att jag inte är attraherad längre. Jag själv känner att jag är attraherad av honom. Jag älskar att ta på honom, vara nära honom, krama honom och kyssa honom. Jag älskar honom verkligen.
Men varför är min kropp helt död?
Jag har pratat med min kurator kring detta och hon säger att jag måste börja att "tvinga" mig själv att ha sex, att ta på mig själv, för att komma igång igen. Men jag har ju absolut ingen lust alls. Ingenting triggar mig längre.
Vad är det här? Är det Fluoxetin som sitter kvar trots jag varit utan dem i två månader? Eller kan det vara något annat? Jag blir helt tokig och börjar må jättedåligt av det här. Jag har provat Argiplex men de hjälpte inte. Kan tillägga att jag vanligtvis annars är en väldigt sexuell person som alltid tänker på sex. Jag gör inte det längre. Dock drömmer jag om sex i stort sett varje natt. Jag drömmer att jag och min sambo har sex. Jag förstår ingenting när jag vaknar.
Vad är din spontana tanke?
Många, många tack!
Hälsar
Emelie