• ToK

När läker man egentligen?!

Nu har det gått 5 veckor sen förlossningen. Jag fick bara en "liten" inre bristning och fick sy 1 litet stygn. När jag tittar med spegel så ser jag inget stygn, det kanske har lossnat nu. Däremot ser jag bristningen! Tycker inte alls det är en liten bristning och den verkar inte ha läkt någonting över huvud taget! Svider gör det fortfarande också! Funderar på om jag borde kolla upp det, att det inte läkt någonting än, eller om det är normalt...

När tusan läker man egentligen?

Hur mycket sprack/brast du och när läkte det?

• Svar på tråden När läker man egentligen?!
  • Xofina

Jag fick en liten bristning som dem sydde, men tråden lossnade efter 2 veckor på mig (gått 6 veckor imorgon). Det syns ingenting på mig.
    Du kan ju alltid ringa din barnmorska och be henne kolla upp det! =) säkert ingen fara!

• Linda A

Jag sprack rätt mycket både inne,ute, vid klitoris å mellangården.. gått 6veckor på fredag, och det känns fortfarande inte som att de läkt på mig, känner inga stygn eller nåt längre. Men det svider som fasen när jag kissar fortfarande, och kan inte heller sära på mina blygdläppar utan att de gör extremt ont och kännas som att allt'' spricker'' upp igen.

hoppas verkligen att det läker snart..

• 201201232

Jag sprack massor och det var defintivt läkt efter den tiden. Låter nästan som att stygnet har gått upp eller att de inte har sytt ordentligt. Gå och få det kollat!

• Kallebus

Ni som fortfarande har ont ska nog kolla upp det!

Jag sprack rätt mycket invändigt första förlossningen.

Hade rätt ont första veckan och fick tagit bort stygnen efter två för dom stramade så.

När stygnen väl var borta så kändes det bra igen.

Denna gången blev det bara en liten bristning men dom tog bort en flik som blev kvar efter den förra förlossningen så där blev det två stygn.
    Det var en vecka sedan nu och det är så gott som läkt.

Svar på tråden När läker man egentligen?!