• skippy

Hur lång tid tog det för er att gå ner efter förlossningen?

Har fortfarande 7kg kvar att gå ner nu ammar jag inte och det kan kanske bero på det att vågen står stilla, hur lång tid tog det för er att gå ner efter förlossningen till den vikt ni hade innan. Mina andra graviditeter har det bara tagit ca 2 veckor sen var det borta men nu står det stilla kan bero på att jag är äldre eller vad vet jag.

• Svar på tråden Hur lång tid tog det för er att gå ner efter förlossningen?
  • JwJw

gick upp ca 27 kg 10 var borta 4 dagar efter förlossnigen och resten var borta när sonen var 3,5 månad

• milli79

Med första barnet tog det kanske 4mån till normalvikt. Efter ca 8mån vägde jag ca 3kg under min normala vikt pga amningen.

Nu är dottern (2a barnet) snart 3mån och denna gången gick jag ner allt redan efter 2mån. Är nöjd med vikten nu men antar att jag kommer gå ner mer eftersom jag tydligen har väldigt lätt att gå ner när jag ammar.

• Sweety

Det tog 3 månader för mig att gå ner till min gamla vikt, gick upp 15 kg. Nu 10 månader efter så har jag gått ner 10 kg extra, yeah!

• Emmaoez

Det tog ca 2 veckor att gå ner mina 10 kilo som jag lagt på mig. Man får hoppas på samma tur med 2 :an

• Niiskuneiti

Typ ingen tid alls. En ve senare vägde jag ca 5 kg mindre än innan jag blev gravid. Gick upp så lite, att jag egentligen gick ner. För när förlossningen var över vägde jag mindre än innan graviditeten. Dock skulle det inte skada om jag gick ner än mer :)

• Krake

Jag gick upp ca 15-20 kilo och var nere på ursprungsvikten ca 4-6 månader efter förlossningen (vet inte exakt då jag inte har någon våg). Jag gjorde absolut ingenting för detta, så det är inget jag kan skryta om direkt Ingen diet, ingen träning.

Förutom att min navel har fått en lite annan form ser min kropp ut exakt som innan amning och graviditet. Jag fick lite dålig hållning, förresten, men tränar numera för att få starkare rygg.

Jag var 26 år och smal med små bröst. Tror det kan spela in. 

Moster, inte monster.
  • Girle

Jag gick upp 15 kilo, några dagar efter förlossningen hade jag tappat nio av dem. Nu, sju veckor efter bebisleverans har jag tappat ett kilo till. De sista fem får jag nog jobba för att få bort. Ammar så det blir promenader i bra kost.

• Benjimom

Gick ner tio kilo direkt efter förlossningen, sen ca en vecka efter hemkomsten hade jag gått ner yttligare ca 5 kilo och låg då bara 2 kg ifrån min start vikt, ligger nu på min startvikt igen.

• Ellabay

Gick upp 18 kilo. Hade 4 kg kvar efter en månad.... Nu har jag 10 kg kvar. Kan säga att amningen inte är en fördel för mig. ;)

• Xofina

Gick upp 12 kg under graviditeten, nu 7 veckor senare är varenda litet gram borta =)

Jag helammar och går på promenad med vagnen nästan varje dag.

• mariakall

Jag hade lite plus-hull innan jag blev gravid som jag gärna vill skylla på två IVF-rundor med hormoner och allt sånt där och lite deppighet. Fast boven heter nog mat egentligen...

På invägningen vägde jag 79 kg. Gick upp till 88 kg på sista vägningen. Blev snittad o vågade inte väga mig förrän en vecka efter förlossning. Har ju hört att snitt-mammor går ner långsammare och var livrädd för att allt skulle vara kvar. Blev överlycklig när vågen visade 76 kg.

Nu är dottern 9,5 månader och hon lever mestadels på tutte fortfarande. Amningen har gett mig en nedgång till 64 kg helt gratis. Vilket är min idealvikt. För hungrig som en varg är man och äter som en häst men man får väl tacka och ta emot det kroppen ville skänka mig.

* * * Lill-Skruttan 100618 * * *
  • Girle

Mariakall: vilken härlig solskenshistoria! Jag hoppas på samma tur, även om jag vet att jag inte gick ner så mycket förrän jag slutade amma sist.

• Lucyinthesky

Gick up 30 kg, nu två år senare har jag gått ner 25 kg utan att göra något annat än att bara äta godis på helgen.

Ville behålla 5 kg då jag va smal innan, fast de sitter på magen nu och den vill jag ha bort!

• Hästtjejen78

Gick upp 16 kg, varav 5 kg den sista månaden så det antar jag "bara" var vätska (bebis växte noh en del också). På två veckor var jag nere på inskrivningsvikten. Helammar.
    Nu, drygt 2 mån efter förlossningen, verkar jag ligga på minusvikt jämfört med normalt för klockan på armen är alldeles för stor och förlovningsringen åker av titt som tätt. Även ansiktet ser smalare ut än vanligt, iaf enligt andra. Aja, det löser sig när jag slutar amma sen. Då går jag nog tillbaka upp till min normalvikt igen.

Älskade lilla Jasper född 110131
  • Bollen2

Gick upp ca 12 kilo. Tog väl ca 2 veckor att gå ner 10kg. Så två kilon återstår. Är dock överviktig så hoppas kunna ner fler kilo. Mycket promenader med lillen och barnvagnen får det bli nu i vår!

• Chaotica

Gick upp 1kg och gick ner 10 på en gång efter förlossningen. Lillen är idag 10 dagar och vågen visar en fortsatt nedgång, 3 kg minus. Men jag har ca 20 kg till som jag har gett mig sjutton på att jag ska få bort nu när man fått lite "gratis" ;)

• Idapida83

Gick upp 35 kg och sonen är nu 8 månader, har 18 kg kvar att gå ner

• LillaFlingan

med första barnet ökade jag 29kg.
    10v efter var alla kilona borta. andra veckan var viktnedgången som störst...

hade ökat minst 21 kg i enbart vätska!
    så under en natt gick jag ner 5kg! nästa natt 4kg... haha ;) o natten efter det 3kg..

kissade FLODER!!!

med andra barnet ökade jag 34 jävla kilon!
    precis som med 1a barnet försvann 10kg på en gång..
    men sedan de övriga 24kilona + 6kg till har tagit 8månader efter förlossningen att gå ner.
    Så på¨8månader gick jag ner 40kg!
    Det krävdes en hel del rejäla lång promenader, bra kost osv.

Var överviktig när jag blev gravid med båda barnen .. :S
    Hoppas nu på att kunna gå ner till normalvikt! Har stått helt stilla i vikt i 4månader nu!
    Men nu verkar det vara på g igen! Hoppas hoppas hoppas!

Svar på tråden Hur lång tid tog det för er att gå ner efter förlossningen?