• Wittra

Era läskiga spindelhistorier!

Jag kan väl inte säga att jag har fobi för spindlar men däremot blir jag väldigt illa till mods, kan skrika till osv. Speciellt hatar jag när spindlar överraskar en totalt......dyker liksom bara upp mitt framför en.

Tänkte mest för skojs skull höra efter vilka läskiga upplevelser ni haft? Jag hade min på toaletten för något år sedan. Var på natten och jag var uppe och besökte toan. När jag väl sitter där och är precis färdig så hörs ett lätt, lätt ljud. Som något föll ned framför mig men ändå inte, svårt o förklara. Det dunsade ju inte men ändå..det var nåt! Helt plötsligt uppenbarar sig en STOR spindel på golvet vid mina fötter....Den hade fallit från taket o rätt ned. Jag höll på att ramla av toastolen i förskräckelse men den värsta tanken var ändå...tänk om jag hade fått den på mig?! Som i ansiktet?.....ueeeewwwhh!!
    Jag fick kväva ett skri och slog med toaborsten  ( hahahaha, ja jag städade golvet efteråt, lovar! )

En annan gång stod jag o borstade håret framför spegeln på toaletten. Bakom om mig ser jag hur en stor, svartbrun spindel kasar ned på en lååång spindeltråd från taket. Jag frös mitt i rörelsen och vände mig väääldigt försiktigt om....den spindeln slapp dock toaborsten utan fick en tur i toaletten :(

jaaa, jag vet om att spindlar . egentligen, fyller funktion men jag kan bara inte med dem! Även om jag inte är paniskt skräckslagen för dem!

• Svar på tråden Era läskiga spindelhistorier!
  • Babyystar

Har en nära vän som stod och sminkade sig i badrummet när en spindel ramlade ner i hennes ansikte, snacka om att hon fick panik :p

• Wittra
    Babyystar skrev 2011-03-29 15:08:13 följande:
    Har en nära vän som stod och sminkade sig i badrummet när en spindel ramlade ner i hennes ansikte, snacka om att hon fick panik :p
    Det blev en intressant sminkning kanske? :P
  • Maryam88

Jag satt i soffan med min pappa och min syster. Jag satt så jag hade fönsterkarmen bakom mig och i den har vi stora fina blommor..

Helt plötsligt rullar min pappa ihop en tv tidning och reser sig sakta upp och säger. "Rör dig inte du har en skit stor spindel i håret"

De va nog lite fel sak att säga till mig som har stoooor skräck för spindlar så jag flyger ju i taket och slänger fram huvudet i tro om att spindlen skulle trilla ner. Vilket den givetvis inte gjorde utan den trasslade in sig i håret,.

Öga mot öga med min stora skräck... Och de va en bamse spindel.. Helt enorm. Den va typ större än en 5 krona och hade tjocka bruna ben.

Ingen idee att fråga mig hur vi fick bort den sen.. För de minns jag inte.. Haha. Svimmade..

De va ett par år sen nu. Men varje gång jag känner att de rör sig i håret får jag rysningar och svichar snabbt som bara den med handen över håret för att va säker på att de inte är en spindel där.. Haha.

• September7

Jag hittar tametusan spindlar överallt! Senast i går så gick jag på toa, när jag sedan reser mig och vänder mig så ser jag en stor svart typ trädgårdsspindel som sitter på väggen. Sopborstar och flugsmällor är bra redskap ;) Har även dödat spindlar med hårspray Demon
    Jag får sjukliga rysningar och blir som frusen när jag ser en spindel. Har galen fobi, men har blivit illa tvungen att bearbeta den då mina föräldrar bor på landet i ett gammalt hus. När jag har sovit där så har jag haft flugsmällan i handen eller precis bredvid inom räckhåll ;)

Svar på tråden Era läskiga spindelhistorier!