• mli01

nan 1 och nan 2

vad är de för skillnad ? och bör man byta vid 4månader?

• Svar på tråden nan 1 och nan 2
  • anju79

Dom säger att NAN 2 är mer matig o de håller sig lite längre på det. Jag märkte inte nån superskillnad men vi bytte när lilleman var ca 4-5 månader

• Jenny Hä

enda skilnaden är järnhalten

• mli01

okej, de finns gröt för 4månader me är det nått som ni har provat? iså fall byt ni ut ett helt mål eller fick barnet ersätting plus gröt?

• Jenny Hä

Vi började med gröt när vår dotter var ca 4 mån men bara som smakis första veckan , då fick hon först nån sked gröt o sen ersättning, nu äter hon en hel portion gröt men hon vill oftast ha en flaska ersättning ca en timme efter ... Hon äter även vanlig mat på kvällen nu när vi äter , hel portion , hon är nu 5½ mån. Men huvudfödan är fortfarande ersättning .

• mli01

okej så när man börjar med gröt som potion så erbjuder man ersättning efteråt..

• Jenny Hä
    mli01 skrev 2011-03-31 18:18:49 följande:
    okej så när man börjar med gröt som potion så erbjuder man ersättning efteråt..
    man märker ju om dom vill ha det, det är ju till att prova sig fram...
  • DecemberMamma2010

Jag frågade på BVC idag.. Har också funderat på det. Hon sa att man inte behöver byta. Det är nästan ingen skillnad, dom ska ändå snart ta bort nan 1 och 2 så det bara är nan.

• Jenny Hä

Det kommer en NAN Pro från 6 månader om jag har läst rätt om det , så det kommer att vara NAn 0-6 mån o sen NAN pro ..
    NAN pro finns redan i handeln.. 

• mli01

okej.. de är så svårt med allt.. jag ska till BVC nästa vecka så tänkte jag höra lite vad hon säger

• Mille11

NAN Pro är vanlig NAN med bifidus. Alltså om man ger NAN och magdroppar tex så kan man ta bort dropparna och ge NAN Pro. Pro 2 ska man inte ge förrän 6 månader.

• Mille11

Förresten. Bytte från NAN1 till 2 rakt av när jag slutade ge han bröstmjölk och då var han bara typ 1,5 månad och det märktes ingen skillnad tyckte jag. :)

Svar på tråden nan 1 och nan 2