• vavi

umgänge med barnen över sommaren?

Jag är relativt nyskild och vi har gemensam vårdnad och kommer överens om hur och när vi ska ha barnen. Men hur gör man över sommaren och semester? Vad brukar vara det vanliga uppdelningen mellan föräldrarna? Hur har ni bestämt att umgänget över sommaren ska se ut? Tacksam om du vill dela med mig så jag har något att utgå från då jag och barnens pappa ska försöka komma överens om nåt!

• Svar på tråden umgänge med barnen över sommaren?
  • guldplutt

Hur har ni uppdelningen annars? VI har relativt korta perioder, om 2-3 dagar åt gången. Vi har sagt inför sommaren att vi kommer att göra så även då under de perioder vi bara är hemma, däremot ska man kunna åka bort i upp emot en vecka i stöten om man vill, både med och utan barn. Detta får man ju dock planera i god tid så att den andra får chans att matcha sitt schema. Det som blir lite klyddigt är väl att täcka upp de veckor som barnen ska vara lediga från dagis men den ena av oss jobbar, då får de ju vara hos den ena föräldern på dagtid och den andra på kväll/natt vissa dagar. Men så får det väl bli ibland, hellre än att det ska gå jättelångt mellan varven varje gång. Nu har vi rätt små barn, 5 och 1,5 år, så för oss känns det viktigt att göra så.

Svar på tråden umgänge med barnen över sommaren?