min provanställning går ut i v 23, ska jag dölja graviditeten fram tills dess?
Sitter i en lite knepig sits. Är gravid med andra barnet i vecka 6, jätteglad över plusset!
Jag är nu provanställd som tidningsbud, provanställningen går ut den 29 Juli, då kommer jag att vara i vecka 23 (om det inte ändras på UL förstås).
förra graviditeten när jag hade tillsvidareanställning (också som tidningsbud) så fick jag Graviditetspenning beviljat 60 dagar innan förlossningen så anatar att jag får det den här gången också...
Som jag fattat det så måste man berätta senast för arbetsgivaren om graviditeten 2 månader innan man planerar att gå på föräldraledighet. Och jag måste ju be chefen och skriva på ansökan om graviditetspenning så måste ju berätta då iaf. och Fk har ju en månad hanläggningstid så då måste jag ju skicka in papprerna senast när jag är i v 27-28. Moderskapsintyget får jag ju i vecka 20 efter Ul...
Så, är det smartaste och hålla det hemligt? och när är bäst och berätta, direkt efter min provanställning gått över till tillsvidare? Får man göra så? Känns lite fult på nåt sätt och vänta o sen säga det direkt efter...
kommer nog inte bli något problem för som tidningsbud springer man ju inte på kontoret och oftast ringer man bara till kontoret om nåt krånglar, Behöver man hämta något så skickar dom oftast ut det med tidningsbunten...