• Anonym (ledsen)

Snälla, hjälp mig. Det här tär på vårt äktenskap

Otaliga gånger har jag läst här på FL om kvinnor eller män som tappat lusten, och hört om sexliv som dött ut.

Nu är jag också en av dom. Vi är ett par sen 6 år, gifta sen 2 år. Har en underbar dotter på 13 månader. Vi har alltid haft ett bra sexliv. Men dom senaste månaderna har min lust bara gått upp i rök.. Jag kan fantisera om honom en hel dag, se världens hetaste förspel och sex. Men sen när vi väl ska börja så försvinner allting. Jag känner inte ett jävla skit. Och det gör så ont i mitt hjärta, för jag förstår inte vad som hänt!

Nu är vårt "sexliv" mest några snabbisar hit och dit, på mitt iniativ. För att han inte ska tappa intresset helt. Jag vet att han vill ha mig, och jag vill ha honom också. Ändå försvinner varenda liten längtan, varenda pirr i kroppen så fort vi börjar försöka.

Snälla, kom med råd och tips!!

• Svar på tråden Snälla, hjälp mig. Det här tär på vårt äktenskap
  • Anonym

Jag tycket att det låter som att du råkat ut för någon psykisk låsning. Kanske du kunde gå och prata med någon?

• Chocoholic

Jag tror det kan ha att göra med hormonerna. Har du fått tillbaka mensen och den är regelbunden? Hormonbalansen har ju gått igenom en hel del med tanke på graviditet och amning osv. Det kan ta ett tag för den att bli normal igen. Sen är ju frågan om du innan graviditeten använde något p-medel med hormoner? För då kan det också påverka. Har du påbörjat något p-medel nu? Det kan också vara en orsak till problemet.

Jag märker tydligt hur lusten är ritkigt stark och påtaglig då jag har ägglossning t ex. Hade jag varit du hade jag först reviderat om hormonella orsaker. Kommer jag inte på något där som jag kunde påverka (t ex sluta med ett p-piller eller liknande) så skulle jag faktiskt kontakta vården för att se om man kunde fixa lusten på något vis. Så skulle jag också googla om det en hel del.

Hade tyvärr inte mycket mer att komma med. Förstår dock att det måste vara väldigt frustrerande! 

• Chocoholic

Jo jag kan också säga att min lust inte var optimal heller första tiden efter förlossning. Det tog väl runt något år eller två innan den var tillbaka riktigt på riktigt.

• Anonym (samma här)

här e det precis lika vi har en underbar liten kille på 2år..
    har varit tillsammans 5och ett halft år varav gifta i 5år ..
    Kan vara jätte kåt men inget händer känner ingen lust för den försvinner liak fort och ja han vet om det och vi försöker men det e tufft

• Anonym (ledsen)
    Anonym skrev 2011-03-30 20:42:47 följande:
    Jag tycket att det låter som att du råkat ut för någon psykisk låsning. Kanske du kunde gå och prata med någon?
    Jag skäms ju så fruktansvärt. Jag är inte mer än 21, "ska" liksom inte (enligt uppfattningar) ha dett problem än..
    Chocoholic skrev 2011-03-30 20:44:20 följande:
    Jag tror det kan ha att göra med hormonerna. Har du fått tillbaka mensen och den är regelbunden? Hormonbalansen har ju gått igenom en hel del med tanke på graviditet och amning osv. Det kan ta ett tag för den att bli normal igen. Sen är ju frågan om du innan graviditeten använde något p-medel med hormoner? För då kan det också påverka. Har du påbörjat något p-medel nu? Det kan också vara en orsak till problemet.

Jag märker tydligt hur lusten är ritkigt stark och påtaglig då jag har ägglossning t ex. Hade jag varit du hade jag först reviderat om hormonella orsaker. Kommer jag inte på något där som jag kunde påverka (t ex sluta med ett p-piller eller liknande) så skulle jag faktiskt kontakta vården för att se om man kunde fixa lusten på något vis. Så skulle jag också googla om det en hel del.

Hade tyvärr inte mycket mer att komma med. Förstår dock att det måste vara väldigt frustrerande! 
    Jag fick tillbaka mensen ca 3 månader efter förlossningen, har alltid vart regelbunden :/ Har endast använt kondom. Hade kopparspiral en kort tid men den funkade inte (fick massa blödningar) så tog ut den för några veckor sedan.
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (samma här) skrev 2011-03-30 21:00:11 följande:
    här e det precis lika vi har en underbar liten kille på 2år..
    har varit tillsammans 5och ett halft år varav gifta i 5år ..
    Kan vara jätte kåt men inget händer känner ingen lust för den försvinner liak fort och ja han vet om det och vi försöker men det e tufft
    Ja min man vet också om det här, så han vill inte pressa mig. Jag bjuder däremot in ibland för snabbisar, men egentligen vill jag inte..Han tror dock det.
  • Chocoholic

Då skulle jag kontakta någon inom vården och fråga om det finns något man kan göra? Om det finns något som kan ha orsakat detta? Har du googlat och sett om det finns lösningar?

• Anonym (samma här)
    Anonym (ledsen) skrev 2011-03-30 21:03:01 följande:
    Ja min man vet också om det här, så han vill inte pressa mig. Jag bjuder däremot in ibland för snabbisar, men egentligen vill jag inte..Han tror dock det.
    ja det gör jag me å han tror samma min man alltså..
    Detta tär nå fruktansvärt fattar inte hur vi ska klara av detta
  • Anonym (samma här)

glömde säga att jag e 25 å min make 29

• Anonym (samma här)

Här är allt dött kommer nog snart att lämna min man känns de som får ju inte ens orgasmer längre har haft jätte lätt fär att komma men inte längre å min man han anstränger sig inte ens längre... Vi gillar lite hårdare rollspel å jag vill fortsätta efter sex men då bara där allt å vi hamnar i varsit hörn han är så arrogant mellan varven nä detta måste få ett slut antingen bättrar han sig och ser till mina behov oxå eller så kommer vi nog att gå skilda världar..
    Börjar till och med bli attraherad av andra män

Svar på tråden Snälla, hjälp mig. Det här tär på vårt äktenskap