• LinaTed

Segt slem 4 månader efter förlossning

Jag fick barn för 4 månader sen. Idag när jag va på toa å skulle torka mej så såg jag att de lixom hängde ut som en lång "tråd". När jag torkade mej märkte jag att det va ett tjockt å jätte segt slem, ursäkta infot men vad var de för nå? Jag har inte fått tillbaka mensen efter förlossningen men igår kväll kände jag som hugg vid äggstockarna, kan det va mensen som är på väg tillbaka?

♥Emilia 090321 ♥ ♥ Edwin 101112♥
  • Svar på tråden Segt slem 4 månader efter förlossning
  • Lindreas
    MammaHela skrev 2011-03-30 22:52:23 följande:
    Eller så kommer ingen mens, för att de har haft oskyddat sex under äl
    0_0 Vi väntar med spänning!
  • La Lola
    MammaHela skrev 2011-03-30 22:52:23 följande:
    Eller så kommer ingen mens, för att de har haft oskyddat sex under äl
    Ja så kan det ju oxå bli såklart.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • LinaTed

Haha de är just de som är så roligt för de va just de som hände igår natt men precis när vi börjat så vaknade bebisen å de kanske va tur de, haha. Visst att jag vill ha en till men inte redan ;)

• La Lola
    LinaTed skrev 2011-03-30 22:57:58 följande:
    Haha de är just de som är så roligt för de va just de som hände igår natt men precis när vi börjat så vaknade bebisen å de kanske va tur de, haha. Visst att jag vill ha en till men inte redan ;)
    Skyddar ni er inte alltså?
  • Lindreas

Damen, bums iväg till barnmorskan för att införskaffa preventivmedel!

• LinaTed

Nej min barnmorska sa att sålänge jag helammar å inte fått tillbaka mensen så är risken minimal att bli gravid så hon tyckte inte att jag behövde nå vilket jag tycker låter konstigt men man litar ju på sin bm. Hon sa att jag skulle höra av mej när mensen kommit tillbaka. Men ska ringa imorn.

• La Lola
    LinaTed skrev 2011-03-30 23:06:36 följande:
    Nej min barnmorska sa att sålänge jag helammar å inte fått tillbaka mensen så är risken minimal att bli gravid så hon tyckte inte att jag behövde nå vilket jag tycker låter konstigt men man litar ju på sin bm. Hon sa att jag skulle höra av mej när mensen kommit tillbaka. Men ska ringa imorn.
    Nämen herrejösses....varför säger hon så...

Det är ingen minimal risk.
    Det är väldigt vanligt vill jag påstå att ens ÄL kommer i gång när man helammar.
    Och ÄL kommer som sagt alltid före mens.
  • LinaTed

Ja jag tyckte att de lät konstigt men man litar ju på att hon kan sitt jobb så jag tänkte inte så mycke mer på de men jag ska ringa imorn å be henne skriva ut mini piller.

• MammaHela
    LinaTed skrev 2011-03-30 23:06:36 följande:
    låter som din BM kommer direkt från stenåldern. ALLA verksamma borde veta att amning inte skyddar mot graviditet och att ÄL kommer innan mensen.
    T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • Mina3älsklingar

fick barn för 5 månader sen å även mensen fast för bara 2 månader sen, samma sak hände mig fast på 3dje mensdagen, skulle torka mig å fick som du beskriver ngt som liknade en tråd som va väldigt seg,kanske 3 cm å på slutet av den va de en ganska stor(1 cm omkrets)blodklumpGuld i munbläää. men blev livrädd å trodde de va missfall elle ngt för vi hade oskyddat EN gång för ett tag sen, men tydligen så va de inte de då!??skumt

• LinaTed

Ja hon borde ju verkligen uppdatera sej tycker man. Kan inte byta bm heller då vi bara har en här tyvärr. Bor i en liten håla :p

• Liniz77

Helamning funkar som preventivmedel första 6 månaderna så länge man ammar ofta, dvs var tredje timme dygnet runt. Men jag hade inte litat på det. Själv fick jag inte tillbaka mensen med min trea förrän efter ett år men med de andra två har det gått betydligt snabbare...

• LinaTed

Vad konstigt :s men de måste ju ha varit äl. Har du märkt av din äl förut? Jag har aldrig gjort de men nu fick jag både ont, som hugg vid äggstockarna å slem. Känner fortfarande små hugg ibland, hur länge kan man känna så?

• bollanmollan

jag har också fått slem. äter p-piller .

• ouii

Ja, du borde verkligen skydda dig om du inte vill bli gravid nu, även om du helammar. Många av mina vänner har fått tillbaka sin mens medan dom helammade och en råkade till och med bli gravid fast dom "bara" körde avbrutet.

Jag har också fått slem ibland, men det verkar komma från analen(?) - men bara när jag torkar mig efter ett toalettbesök. Vad tusan kan det vara för något? Känns läskigt! :(

• Liniz77

Jag blev gravid m nr två vid avbrutet då min man 1 ggn inte hann helt ut. Oj 9 månader senare kom Ellen...

Svar på tråden Segt slem 4 månader efter förlossning