Mest udda klädsel
Vad är det mest malplacerade du haft på dig? Har du stövlat in på Statoil iförd brudklänning eller gått till tandläkaren i maskeraddräkt? Låt höra!
Vad är det mest malplacerade du haft på dig? Har du stövlat in på Statoil iförd brudklänning eller gått till tandläkaren i maskeraddräkt? Låt höra!
Medeltidsklädd på bussen i centrala Göteborg.
Träningsbyxor på jobbet, efter en incident med en kaffemugg... Kändes jättebra när vi hade leverantörsbesök....
Det mest udda jag haft på mig måste nog vara ett par vita gummistövlar med lila blommor på.
Alltså BARA dessa och inget annat. Till mitt försvar så var jag på Roskildefestivalen så det var inte många som höjde på ögonbrynen.
Den otroligt varma sommaren -94 var jag ute på biltur med några kompisar. Vi tankade, coh jag sprang in och betalade. När jag kom ut stirrade mina kompisar på mig som om jag inte var klok. Jag hade bara minishorts och väldigt genomskinlig spets-bh på mig, för vi hade ingen AC i bilen. Och jag hade ingen tanke på det när jag klev ur bilen. Egentligen hade jag lika gärna kunnat gå topless...
Tofflor och kort lucialinne på jobbet (ej vid Lucia).
Cyklade till jobbet i spöregn, hade regnjacka med byxorna och skorna var helt syngsura (tröjan delvis).
Medan en kollega lämnade byxor och tröja och skor i torkrummet på jobbet så satt jag i ett lucialinne och tofflor. Lucialinnet låg kvar hos en kollega efter ett luciatåg några månader innan.
När allt torkat (fick det levererat till rummet av kollegan) bytte jag om lagom till lunch,
Hade som tur var inga möten den fm. var bara mina närmsta kollegor som såg.
Utan innebördes ordning, några av många gånger jag har sett lite avvikande ut
* pyjamas och gosdjur på tunnelbanan i London, på väg hem (på morgonen) efter ett pyjamasparty (25 år gammal)
* brudklänning på H&M 5 min efter vigslen, behövde nya strumpbyxor
* sminkad till mörkhyad i skolmatsalen, paus i en pjäs vi spelade
* klädd och sminkad helt galet på en snabbmatsrestaurang i USA, mismatching-day på skolan jag gick på
* princesskrona på huvudet i mataffären (och på promenad väg dit och hem), hade lekt med barn och glömt bort att jag hade något på huvudet, upptäckte det när jag såg mig i speglen hemma.
Jag såg nog lite malplacerad ut vart jag än var som tonåring men det var ju ingen som brydde sig om sånt då!
zombie sminkning med uppsliten kind där konstgjorda tänder blottades inför ett spexfoto. hade lovat att åka och visa min föräldrar så blev att först åka till McDonken och äta lite snabbt med alla ungarna stirrande förskräckta på mig. sedan vidare till bussen. lyckades skrämma väldigt många faktiskt. ngn stackare måste haft fobi för döingar eller liknande för hon vände på klacken när hon mötte mig och sprang skrikandes iväg.. hahaha!
kände mig ganska lyckad med det sminket iallafall! även om det blev lite jobbigt tillslut. :)
härlig tråd! :D
Nu var det inte jag som var udda klädd men.... Jag vaknade en söndag efter en rätt vild natt och hade kommit hem sent. Öppnar fönstret och ställer mig rätt groggy, för att få frisk luft. Utanför cyklar en viking förbi. Sköld, svärd, liten mössa, kolt, hela utstyrseln. Jag stängde och gick och la mig igen :)
Såsom gammal estet så har man varit allt från gycklare till knarkarhora bland folk, men roligaste är ändå när jag hämtade barnen på dagis en gång.
Jag brukar klä mig "vanligt" till vardags, men till fest klär jag mig gärna väldigt goth och är väldigt svartsminkad. (Hade den stilen innan barnen kom, nu är den bara till fest)
Det var fredag eftermiddag, jag skulle på fest, hade lite bråttom och bytte om på jobbet innan jag skulle hämta barnen och skjutsa till barnvakten.
Så jag kommer instövlande med bondagebyxor, kedjor, kängor, armvärmare, piercingar i hela fejset och svart smink.
"Du ser... annorlunda ut."
Eh, jo.
ah juste, i en lång paus mellan två dansföreställningar så har jag tagit en vända på stan docksminkad (vit i ansiktet, röda kinder, liten röd mun och superlånga ögonfransar) och en knallturkos väldigt vid och väldigt kort tyllkjol, ja inte bara jag då, vi var ett par stycken med samma stil då dock så var det på dansens dag så några kanske förstod vad vi höll på med