• MejaKiZnic

Unga mamma och Blivande i Helsingborgstrakten

Är du en unga blivande/mamma som bor i Helsingborgstrakten?

Vill du kunna prata av dig om vardagsproblem, att vara ung blivande/förälder, illamående, födsel?

Vill du träffa andra unga blivande/föräldrar?

Då är detta den rätta tråden för dig!Solig

Här samlas vi unga mammor och unga gravida för att få snacka av oss, träffa andra i samma sitution och få träffa nya vänner!

Ibland kanske vi träffas och fika Kaffe  medans de små busar, ibland kanske vi träffas utan barn och bara har en tjejkväll.

Den enda regeln vi har är att vi respekterar varandra även om vi kanske inte alltid håller med varandra. 
    Och självklart stöttar och peppar vi varandra när det behövs. 

-Bildtråd:
    Kommer strax 

-Bloggtråd:
    Kommer strax 

-Presentationstråd:
    Kommer strax 

Allt du behöver göra för att få vara med är att göra en kort presentation av dig själv:
    - Namn och ålder

-Status
    gravid, förälder, förälder och gravid 

-
    Barnets ålder 

-Vad du gör just nu
    studerar, mammaledig, jobbar 

{#emotions_dlg.flower}Välkomna{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Unga mamma och Blivande i Helsingborgstrakten
  • Viickee
    Nelah skrev 2011-12-01 21:12:52 följande:

Jag födde min son i hbg. Det enda negativa för mig var att sambon inte fick vara kvar.
    Sonen kom på kvällen och det innebar ju att vi inte fick så många timmar tillsammans innan han blev tvungen att åka hem. I övrigt så tyckte jag att det var bra, har dock inget att jämföra med.

Det gör mig inte så mkt för min sambo blir lätt rastlös av sig så vi tyckte det var bättre at han skulle åka hem.. dessutom så måste han hem och ta hand om valpen här hemma så det känns okej.. 

Har bara hört en massa rövarhistorier om helsingborg men jag tyckte dom var trevliga när jag var där och tittade så jag vet inte hur mycket man ska lite på vad andra säger i den frågan.
    Min svägerska födde sin son där och hon tyckte att dom var jätte trevliga, men min syster åkte in till halmstad istället för hon inte tyckte om atmosfären och bemötandet i hbg.. Men jag bor ju lixom bara 20 min utanför hbg så om det inte är helt full packat med folk så blir det nog hbg för min del..
  • Nelah
    Viickee skrev 2011-12-03 11:25:53 följande:
    Det gör mig inte så mkt för min sambo blir lätt rastlös av sig så vi tyckte det var bättre at han skulle åka hem.. dessutom så måste han hem och ta hand om valpen här hemma så det känns okej.. 

Har bara hört en massa rövarhistorier om helsingborg men jag tyckte dom var trevliga när jag var där och tittade så jag vet inte hur mycket man ska lite på vad andra säger i den frågan.
    Min svägerska födde sin son där och hon tyckte att dom var jätte trevliga, men min syster åkte in till halmstad istället för hon inte tyckte om atmosfären och bemötandet i hbg.. Men jag bor ju lixom bara 20 min utanför hbg så om det inte är helt full packat med folk så blir det nog hbg för min del..
    Vi valde ju Hbg främst för att det var nära. Det finns otrevlig personal på alla ställen och man kan inte "klicka" med alla och skulle man råka ut för en sådan Bm under förlossningen får man ju självklart byta till en annan. Jag hade trevlig personal under förlossningen, men det blev personalbyte precis efter att sonen kommit ut och personen som kom in där efter var inget vidare trevlig.

Men annars var det hur bra som helst, fin utsikt från förlossningssalen också haha.
    Jacob 2011-05-18 <3
  • MejaKiZnic

Min förlossning var helt underbar, fick väl ingen närmre kontakt med barnmorskan men all den hjälp jag behövde. Tilla vi hade också fin fin utsikt, såg sundet :D

♥мєℓιηα
  • ungmama2011

Hej, hittade denna tråd av en slump och tänkte att det kunde vara roligt att prata med andra som också har/väntar barn.. Jag heter Anne och är 19år, födde en pojke i oktober och är för tillfället mammaledig så om dagarna är jag hemma och myser med lillkillen.. Jag bor iofs i Ängelholm men är uppvuxen i Åstorp så är där mycket.. Hoppas inte det spelar någon roll :)

• MejaKiZnic
    ungmama2011 skrev 2011-12-09 07:15:52 följande:
    Hej, hittade denna tråd av en slump och tänkte att det kunde vara roligt att prata med andra som också har/väntar barn.. Jag heter Anne och är 19år, födde en pojke i oktober och är för tillfället mammaledig så om dagarna är jag hemma och myser med lillkillen.. Jag bor iofs i Ängelholm men är uppvuxen i Åstorp så är där mycket.. Hoppas inte det spelar någon roll :)
    Alla är välkomna :D
    ♥мєℓιηα
  • Kickan90
    Viickee skrev 2011-12-01 19:30:39 följande:
    Heter Victoria är 20 år gammal och väntar mitt första barn nu i dagarna. Bor i Kvidinge utanför Åstorp (ca 5 mil utanför HBG)..
    Måste bara fråga är det nån här som födde i helsingborg?? har hört att förlossningen där ska vara otrevlig och steril och inte alls mysig, stämmer det??
    Jag är 21 och bor i centrala Åstorp, är nyinflyttad och gravid i v.38Glad
    ---------------------------------------------------
    Jag vill gärna ha lite flera kompisar i Helsingborg/Åstorp området då både jag och min sambo väntar vårat första barn. Vi båda är 21 och är precis nyinflyttade, hade gärna velat ha lite fler kompisar som har barn och gärna nära ålder med vårat (som e påväg).

ni får gärna mejla mig eller bli kompis med mig på msn, kickan.december@hotmail.com då jag inte e inne så ofta på familjeliv (= men ska försöka bli lite bättre på att logga in här Flört
  • With a devilish smile

Hej :)
    Jag är också från Åstorp

• With a devilish smile
    With a devilish smile skrev 2012-01-09 19:15:41 följande:

Jag är också från Åstorp

Halva inlägget kom med såklart ;)

Är 23 år & blir 3 barnamunnar i Apri :)

Bor i Åstorp men känner inte så många här med barn tyvärr .
    Ängla 081028 & Kelian 100704
  • With a devilish smile
    With a devilish smile skrev 2012-01-09 19:15:41 följande:

Jag är också från Åstorp

• With a devilish smile
    With a devilish smile skrev 2012-01-09 19:18:13 följande:

3 Barnsmamma ska det såklart stå haha
  • Hemlis2011

hej får man hoppa in :)? är doc bara i vecka 8 nu och bor i Bjuv :)

• Kickan90
    With a devilish smile skrev 2012-01-09 19:18:13 följande:

va roligt :) känner du många som har barn här?
    det gör inte jag xD de flesta utav mina kompisar har inte barn, men några har fast de bor lite utspridda i skåne ^^

men nu är jag inte längre gravid, våran dotter kom i v.38+1 och vägde 2820g o var 48cm lång så hon föddes den 15 januari och var beräknad den 27jan<3 
    Hemlis2011 skrev 2012-01-09 19:21:57 följande:
    hej får man hoppa in :)? är doc bara i vecka 8 nu och bor i Bjuv :)
    Grattis :) är det första barnet?

• Celsius

Inte säker på ifall tråden lever fortfarande men här är en till Helsingborgare! Är 23 år, har en flicka som föddes i sep -11. Är mammaledig och har tänkt vara det ett tag till, ska gå tillbaka till mina studier därefter! Hade varit roligt om det finns några unga mammor i Helsingborgstrakten att prata med..

Svar på tråden Unga mamma och Blivande i Helsingborgstrakten