GulTussilago skrev 2011-04-01 16:51:49 följande:
Tag gärna med bilen
(vissa stolar är ganska breda, så det är knölig att få fast bältet (spännet hamnar nästan under stolen))
haha jag syftade på sonen, som ska sitta i bilstolen

bilen går inte att ta med eftersom den inte är vår och ägaren kommer inte kunna följa med vid köpet. Tänkte mest om han behövde provsitta i dem

Fridayyy skrev 2011-04-01 16:56:36 följande:
TS, vad var det för medicin ni gav sonen mot åksjuka? Har själv en treåring som blir åksjuk ibland, men det verkar ibland fungera med att hon tuggar tuggummi men kanske inte vid längre resor.
Jag har gett honom en åksjuketablett från England som är gjord för barn. Joyrides heter dem. Fungerat jättebra men problemet ligger mest vid att vi åker bil så sällan, endast vid långa resor och sonen har byggt upp ngn slags bilskräck eftersom han förknippar bil med att må illa och kräkas så han blir helt panikslagen i bilen för han förväntar sig kräk

har därför inte kunnat testa andra metoder för att experimentera (han kan förövrigt inte ens tugga tuggummi haha sväljer direkt) hade varit annan sak om vi hade egen bil och han va "tvungen" att åka ofta då skulle ju problemet bli mer tydligt men nu dyker det endast upp runt 6-10 ggr per år bara, om inte mindre!
Har ju testat flera ggr att inte ge honom något och bara sitta med honom bak och fånga upp kräket men då krävs det ju alltid att någon sitter med honom bak och det är inte säkert att mammas man kommer vara med just när de ska iväg i sommar. Så jag tror att bältesstolen blir bra för oss!!
cicci85 skrev 2011-04-01 18:41:29 följande:
Jag skulle absolut åkt till en butik och kollat ut den stol jag gillar bäst. Men så brukar jag åka å kolla på bilstolar även fast jag inte ska köpa nån

hahaha ok så det finns risk för ett beroende mao.. tack för varningen

ska släpa med honom till en butik snart!