Fler som vill hitta tillbaka till lusten? Här är en tråd där vi kan stötta och hjälpa varandra.
Har fått barn för inte så länge sedan och redan under tidig graviditet försvann min sexlust. För tillfället blir det inget sex för att jag fortfarande blöder, men jag längtar inte efter det heller. Min lust är tyvärr borta och jag vill så fruktansvärt gärna ha den tillbaka.
Jag älskar min sambo och anser att ett välfungerande sexliv är A och O för att ett förhållande skall överleva. Vi har tänkt att leva tillsammans för resten av livet, men det kommer inte fungera om jag inte hittar lusten igen. Just nu känner jag att jag bara inte orkar. Vad fan är det för idé liksom? Jag är dessutom väldigt obekväm i hur kroppen ser ut just nu, även om jag inte var något grekisk gudinna innan heller. Allt hänger, om möjligt, ÄNNU mer. Tänker kanske att träning kan få mig att känna mig mer attraktiv och lustfylld, men det är fortfarande för nära förlossningen för att jag skall kunna börja träna ordentligt.
Det mesta sitter nog dock i mitt huvud. Sömnbristen, känslan av att det bara tar massa tid och energi, och massa andra issues som jag märkt att jag visst har kring sex. Till exempel blir jag irriterad när han börjar smeka mig därför att det får mig att känna mig som ett objekt och jag vill att han ska älska mig utan att känna att han måste ligga med mig. Eeeeeh... jag VILL att han ska vilja ligga med mig, men samtidigt inte. Lite knepigt, och jag måste säga att jag inte ens förstår mina egna känslor kring det här.
Hur som helst, kanske finns det fler som känner igen sig och gärna vill hitta tillbaka till lusten? Vi kunde ge varandra råd och stöttning. Tips på vad man kan göra rent konkret för att få tillbaka lusten vore att uppskatta. Kanske några visa ord från någon som varit lustlös och sedan hittat tillbaka? Vad som helst, egentligen.