• Buster78

    snabba svar tack.......:-)

    Vi har våra kaniner inne.

    Men idag är det jätteskönt ute, 14 grader.

    Vågar jag släppa ut dom i rastburen en sväng idag??
    Bara för ett par timmar??

  • Svar på tråden snabba svar tack.......:-)
  • Lady without tattoo

    Blåser det? Har den skydd så den kan gå in? De är ju känsliga för växlingar i temepraturen.


    JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Buster78
    Lady without tattoo skrev 2011-04-02 13:45:27 följande:
    Blåser det? Har den skydd så den kan gå in? De är ju känsliga för växlingar i temepraturen.
    Lite lätt blåst är det, men dom har hus dom kan gå in i!
  • Lady without tattoo

    Hade du dem inte förra våren så du kommer i håf hur du gjorde då?


    JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • Buster78
    Lady without tattoo skrev 2011-04-02 18:33:24 följande:
    Hade du dem inte förra våren så du kommer i håf hur du gjorde då?

    Jo men jag kommer inte ihåg...

    Men dom har fått va ute en liten stund, ca 20 minuter bara

    så dom fått känna av våren som är på väg!

  • buffybus

    Klart du kan. Någon sa till mig att om det skiljer 10 grader ca kan du ta ut dem. Alltså om du har 20 inne o det e 10 ute. Så inga problem nu ju

  • Buster78
    buffybus skrev 2011-04-27 21:59:46 följande:
    Klart du kan. Någon sa till mig att om det skiljer 10 grader ca kan du ta ut dem. Alltså om du har 20 inne o det e 10 ute. Så inga problem nu ju
    Ja nu har dom varit ute massor....
  • buffybus

    Kul har haft min i koppel. Har ingen bur :( mannen påstår att han ska bygga en men kommer fan ta tid känns det som. Hittat en jag vill ha på blocket. Sugen på den. Men måste kastrera min hane först Vilka kön har dina o är dem många?? Vet ni om dem ska ha hö även på sommaren när dem bor ute?


    André -08 & Emma -09
  • lillians mamma

    Hej hej!
    Va mysigt för era kaniner att dom fått vara ute. Men dom ska ha hö även på våren och sommaren. Man kan dock dra ner på kraftfodret på våren och sommaren eftersom dom får i sig nyttigheter via det gräset dom äter. Mina hoppkaniner får endast hö nu eftersom dom blir som julostar om dom får för mycket pellets.

  • buffybus

    Ok men den kaninen jag fick hem som varit en ute kanin som nu står inne hon rör inte höet nästan :-S därför känner jag det e lite bråttom o få ut henne om hon nu e van o käka gräs? Har plockat maskrosblad till henne o då äter hon väääldigt mkt Den tjejen som lämna kaninen när jag tog fram höet till dem så sa hon "ja dem verkar gilla sånt" blev lite rädd där faktiskt. Hö är ju deras bas föda :-O


    André -08 & Emma -09
  • buffybus

    Lillians mamma: kan man ha kaniner ute året runt va tycker du om det? Har funderat på det med mins men hör bara från folk att det e elakt


    André -08 & Emma -09
Svar på tråden snabba svar tack.......:-)