• shinybluestar

Avslag efter kejsarsnitt?

Fick min andra son för fem dagar sen, det blev ett planerat kejsarsnitt i v 35+4 pga komplikationer med lillen.

En undran till er som fött med ks, hur länge hade ni avslag?
    Jag hade avslag i två dagar och den tredje dagen kom det lite men enbart när jag pumpade och nu är det ingenting, är detta normalt?

• Svar på tråden Avslag efter kejsarsnitt?
  • PiPe

efter mitt ks hade jag avslag i ca 6-7 veckor.. första dagarna jätte mycke sen blv det mindre och mindre. sista 2 veckorna var det som lite brun flytning bara
    Men ibland kom där inget på en dag så blev jag super glad att den kanske försvunnit men sen kom det igen suck

• ljuvliga

med första barnet som jag fick i 34+6 hade jag avslag 8-12 veckor ungefär.
    andra barnet som föddes i vecka 31+1 hade jag väldigt lite avslag. blödde ganska mycket de första dagarna och sen mindre o sen inget blod alls. precis som du beskriver. blev orolig o tog upp det med barnmorskorna flera gånger och de kände o klämde. de sa att det var normalt. började blöda igen  ca en vecka efter att det slutat och sen avtog det igen. trodde inte man kunde blöda så lite efter en förlossning.
    födde båda med kejsarsnitt förresten

• BeccaStina

för mig är det snart 3 veckor sedan mitt planerade KS och de första 4-7 dagarna hade jag normalt rött avslag inte mycket men lite som mensen sen dess har det bara varit pyttelite och brunaktigt. läkaren sade innan jag åkte hem att kejsarinnor oftast får mycket mindre avslag och att det inte håller på lika länge som de som föder vaginalt, vilket än så länge stämmer på mig

beccastina.blogg.se - mamma till två fantastiska pojkar <3
  • Clotilda

Jag är nu inne på femte veckan med avslag, men det har reducerats till bruna rikliga flytningar. Blödde som fan de första dagarna, sen som en mens i kanske tre veckor, innan det avtog till flytningar.

Svar på tråden Avslag efter kejsarsnitt?