• Sarah8885

    aborter

    jag har gjort 10 aborter sedan jag var 13 år, har väldigt lätt för att bli med barn och jag använder aldrig kondom.
    jag ångrar mig ingentin, är inte redo för barn ännu. kommer nog att göra många fler aborter innan jag behåller ett

  • Svar på tråden aborter
  • bellsii

    Snacka om att bara få folk att bli upprörda! Väx upp!

  • fantomkvinnan

    Jaha. Och vilken reaktion vill du ha på ditt uttalande?

  • Maggis

    Ok? Ja, det är ju ditt val.
    Men hade det inte varit enklare att använda kondom hellre än att gå igenom proceduren kring en abort om och om igen? I övrigt så känns det som ett inlägg mest skrivet för att provocera. Jag blir inte vidare upprörd. Det är din kropp.


    //Maggis
  • tideloo

    Tråkigt sätt att skydda sin kropp på,men är
    Man Inte mer rädd om sej än så så får du själv ta ansvar!! Tror inte ens du menar allvAr med ditt inlägg!

  • Apocalypso

    *gäsp* Av ngn anledning så har jag väldigt svårt att tro att ngn på fullt allvar skulle skriva ngt sånt här. *zzz*

  • Imortaelis
    Apocalypso skrev 2011-04-11 04:24:49 följande:
    *gäsp* Av ngn anledning så har jag väldigt svårt att tro att ngn på fullt allvar skulle skriva ngt sånt här. *zzz*
    Stinker "försök att provocera" här.
  • Lilo82
    Imortaelis skrev 2011-04-17 19:37:44 följande:
    Stinker "försök att provocera" här.
    Hehe, håller med.

    Jag tror inte att frivilligt barnlösa ser abort som ett preventivmedel, utan kör på diverse preventivmedel och/eller ser till att vara steriliserad. Skulle "olyckan" ändå vara framme så är det bra att abort finns.

    Jaja, I fed the troll.. 
  • berth

    man kan undra vad läkarna säger när hon kommer till lasarettet stup i kvarten o skall ha abort???

    är det då inte bättre att sterilicera sig, men ändå kunna ha samlag.

    hur ung är du egentligen???

    ha du samlag med många olika män , eller en o samma kille?     

  • smultronflickan88

    Men Gud. Skaffa dig ett liv :@ hur gammal är du ? 15 lr?

  • Sarasv

    varför steriliserar du inte dig? 
    vill du har barn senare i livet? hur gammal är du nu?
    är du medveten att så många aborter kan leda till att man i framtiden inte kan behålla barn även om man vill?
    varför använder du inte p-piller?  

  • Karl71
    Sarah8885 skrev 2011-04-04 15:05:59 följande:
    jag har gjort 10 aborter sedan jag var 13 år, har väldigt lätt för att bli med barn och jag använder aldrig kondom.
    jag ångrar mig ingentin, är inte redo för barn ännu. kommer nog att göra många fler aborter innan jag behåller ett
    .....och jag blev uppmanad att betala 12 000 för att låta sterilisera mig för några år sedan (i Sörmland).   Fan va orrätvist att jag ska betala för ditt jävla slarv med mina skattepengar.   Hade jag fått bestämma hade du fått betala åtminstone abort nr 2 eller 3 och framåt med egna pengar.   

    /K 
    Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat.
  • Author7

    Jag är alltid PRO Chocie och tycker att alla kvinnor ska få bestämma över sina egna kroppar. Däremot tycker jag inte om när folk använder abort som ett premetivmedel. :/

    Jag tycker det är viktigt att köra skyddat sex om man är säker att man inte vill skaffa barn just då. Det är bättre att förbereda sig på att bli förälder. Om man bara har sex för nöjetsskull ska man självklart använda premetivmedel. Det förhindrar inte bara graviditeter utan även skyddar mot könsjukdomar .

Svar på tråden aborter