• Anonym

Hur behålla samma sexuella glöd i relationen vetandes att herpes finns med i bilden?

Vet inte om detta kommer på rätt ställe nu men jag chansar..

Har nyligen fått diagnosen herpes typ 1 i underlivet. Har bara haft ett utbrott och det kom i slutet på min graviditet och detta var nu ca lite mer än 3 månader sedan.
    Jag lever i fast relation med min sambo och allt är bra mellan oss, trots denna tråkiga nyhet. Självklart är det många förändringar som nu kommer i samband med detta och det är just DET jag känner är så jobbigt! Vi har inte påbörjat vårt sexliv efter förlossningen ännu och med denna nyheten vet jag inte heller riktigt när och hur vi ska påbörja det heller...

Ärligt talat så vet jag inte vilken ställning jag ska ha till detta? Känns som man är dödsdömd eller något.. Att inte längre kunna ha spontant sex utan att alltid ha detta i åtanke och vara så försiktig som möjligt. Detta gör att man mer måste planera in varje gång och tanken av det gör mig ledsen. Hur ska man kunna leva med detta?? Och hur planerar man in ett sexuellt möte liksom?! Bara tanken känns ju hel sjuk! Efter en kalender eller?? *ironi*

jag vet att det smittar även fast man inte har något skov och min sambo kommer väll få detta oavsett hur man än försöker vara försiktig förr eller senare. Men ändå.. HUR ska man kunna leva som normalt igen och inte låta detta vara en glädjedödare? det är ju inte så att man får MER sexlust av detta precis även fast man egentligen bara vill hoppa på sin sambo och get freaky! haha Skrattande 

Jag vet egentligen inte vad jag vill med detta inlägg, mest bara få lite tips och råd om hur man ska kunna leva så gott som normalt trots denna hemska herpes som förstör hela min syn på mitt underbara sexliv som jag en gång hade... Gråter

• Svar på tråden Hur behålla samma sexuella glöd i relationen vetandes att herpes finns med i bilden?
  • Nyfiken gul

han är förmodligen redan smittad och det kan ju som bekant dröja LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNGE innan det bryter ut något skov. om det ens gör det.

Så i så fall är ju inget förändrat. Kör på bara helt enkelt.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym
    Nyfiken gul skrev 2011-04-04 16:19:33 följande:
    han är förmodligen redan smittad och det kan ju som bekant dröja LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNGE innan det bryter ut något skov. om det ens gör det.

Så i så fall är ju inget förändrat. Kör på bara helt enkelt.
    Ja, visserligen har du ju rätt. Men han känner väll oxå att så länge han inte får några symptom eller liknande så vill han vara så försiktig som möjligt för att kunna undgå smitta. Vilket som sagt redan kanske har skett eller iaf kommer att ske förr eller senare..

Sedan är det massa andra tankar. Ska man aldrig kunna ha mer oralsex heller? Då kan man ju få det i ansiktet menar jag, och inte tala om att sprida det vidare från asniktet någon annan stans? Detta är ju helt galet?! Det är mycket som förändras. Känns som någon tar hela mitt sexliv ifrån mig....  
  • Anonym

suck, kondom? klart han är smittad redan..

Svar på tråden Hur behålla samma sexuella glöd i relationen vetandes att herpes finns med i bilden?