• Caaatrin

Idag kom paniken...

Är i v.32 (31+2) och idag kom paniken.. Har känt mig hyfsat lugn tills idag. Detta är mitt andra barn, med första var jag inte alls orolig eller liknande. Man visste ju inte vad som riktigt skulle ske. Man ville ju bara träffa barnet. Men nu vet jag vad som väntar..

Har panik inför allt.. Smärtan.. som kan lindras med smärtlindring men jag är extremt spruträdd..

att något ska gå galet, att jag ska spricka osv osv.. Med första sprack jag inte med fick en rätt lång bristning, sen så fick jag åka upp på operation efter förlossningen för moderkakan inte var hel..

Aa, jag vet inte riktigt vad jag vill med detta inlägg, kände att jag bara behövde skriva av mig lite...

60 dagar kvar..

• Svar på tråden Idag kom paniken...
  • AnnieS

Ta kontakt med din BM och be henne att remitera dig till spec.BM som du kan ha samtal med. De kan hjälpa dig!
    Lycka till!

• Fröken Julie

oj vad jag känner igen mig! Jag fick också smått panik när jag närmade mig förlossningen med nummer två! Tyckte det kändes jättejobbigt. Men sen  när det väl satte igång så var det inte så mycket ångest längre utan det var bara att hänga med!
    Nu väntar jag 3:an, kommer säkert få ångest denna gången med när det närmar sig. Men klarade jag dom andra två gångerna ska det nog gå bra nu med!
    Du fixar detta!! 

• Caaatrin
    AnnieS skrev 2011-04-04 21:50:57 följande:
    Ta kontakt med din BM och be henne att remitera dig till spec.BM som du kan ha samtal med. De kan hjälpa dig!
    Lycka till!
    Ja jag får ta och göra det.. Men jag är inte den som ber om hjälp typ.. Om någon frågar hur jag känner så säger jag att allt är bra osv. Men är nog bäst att prata med någon! Tack.
  • Toppen9

föda utan rädsla (boken) hjälpte mig när jag precis som du fick panik med bara två månader till BF

• Caaatrin
    Fröken Julie skrev 2011-04-04 21:53:23 följande:
    oj vad jag känner igen mig! Jag fick också smått panik när jag närmade mig förlossningen med nummer två! Tyckte det kändes jättejobbigt. Men sen  när det väl satte igång så var det inte så mycket ångest längre utan det var bara att hänga med!
    Nu väntar jag 3:an, kommer säkert få ångest denna gången med när det närmar sig. Men klarade jag dom andra två gångerna ska det nog gå bra nu med!
    Du fixar detta!! 
    Jo det är ju det. Bara att hänga med. Men jag kä'nner oro att jag kanske får panik när det väl sätter igång och det riktiga smärtan kommer... Att jag inte kan göra något åt det, utan MÅSTE genomföra det. Man har lixom inget val..

Jag hoppas att jag fixar detta. Måste bara hitta något sett att hålla mig lugn. :)
Svar på tråden Idag kom paniken...