LivL skrev 2011-04-25 01:26:01 följande:
Han visste alltså att ni var oskyddade. Påminde du inte honom om vad som kan hända när man har (oskyddat) sex? Vilken idiot. Dumpade han dig direkt när du blev gravid?
Men vadå betalar inte underhåll?? Hur kommer han undan med det?
GRATTIS till barnet, utan det hade du kanske inte haft något alls p.g.a fertilitetsproblemen. Så vilken "tur" att du blev gravid.

Hoppas verkligen att allt gått bra på egen hand.
han betalar inte underhåll eftersom han bor utomlands nu. jag blev dumpad direkt när jag vägrade göra abort.
alltså jag tycker att det är aldrig ok att lura till sig ett barn, det är mycket bättre att säga att man inte använder p-medel så att partner vet hur läget är. men jag tycker att för många män, särskilt de unga använder argumentet att de blev lurade i graviditeten som en ursäkt för att slippa ta sitt ansvar för graviditeten (om tjejen nu väljer att föda mot deras vilja) trots att de var upplysta att tjejen inte använde hormon p-medel.
och sen det där med kvinnliga p-piller, de är 99.9% säkra, dvs. de har en marginal på 0.01%, vilket betyder att en kvinna mellan 20 och 30 som käkar regelbundet (utan att slarva) p-piller och som har 10 samlag i månaden i genomsnitt (vilket är inte för mycket) har chans att bli oplanerad med barn två gånger inom de 10 år. män har helt enkelt orealistiskt syn på kvinnliga hormon p-medel, om de inte funkar så har kvinnan fifflat med det och lurat stackars mannen....
detta inställningen kommer tack och lov förändras snart när p-piller för män kommer på marknaden. de ska män inse hur jävligt stort ansvar det är att ta p-pillret varje dag vid samma tid för att inte bli anklagad att man lurade sin tjej i graviditeten. om att inte prata om biverkningar som minskat libido, viktökning, blodproppar....