• Anonym (förklara tack!)

När är det okej att lura till sig ett barn??

Läser lite då och då om kvinnor som spolar ner sina p-piller...

Vad jag tycker om det vågar jag inte skriva med risk för att bli avstängd. Men att jag är starkt EMOT det förstår ni ju.

Så, nu vill jag alltså ha förklaringar och anledningar till att man lurar till sig barn från er kvinnor som har gjort det. Varför? Misstänkte han något? Har ni erkänt? Isf, hur tog han det?

Finns det någon här som inte har gjort det men som är sugen?

Jag tycker att det aldrig nånsin är okej att begå ett sånt övergrepp, att tvinga fram en sån ofrivillig förändring i en annan människas liv.
    När tycker ni att det är okej..?

• Svar på tråden När är det okej att lura till sig ett barn??
  • LivL

Han "erkände glatt"??? Vilket psycho!! Du slängde alltså inte ut honom..?

Han betalar väl underhåll??

• kaji

tycker inte det är ok alls men kan ändå ha viss förståelse för det.

tycker det är värre om det görs mot någon i en relation där det finns kärlek, förtroende och en gemensam överenskommelse om att kvinnan använder p-medel än om det görs vid ett ONS där man varken känner varandre eller lovat något...i det senare fallet är jag mer av meningen att mannen faktiskt får skylla sig själv.

• LivL
    kaji skrev 2011-04-21 16:05:56 följande:
    tycker inte det är ok alls men kan ändå ha viss förståelse för det.

tycker det är värre om det görs mot någon i en relation där det finns kärlek, förtroende och en gemensam överenskommelse om att kvinnan använder p-medel än om det görs vid ett ONS där man varken känner varandre eller lovat något...i det senare fallet är jag mer av meningen att mannen faktiskt får skylla sig själv.
    Ja, hur fan kan man lita på att ett ONS tar p-piller??? 
  • Themis

Det är aldrig okej.

Dessa kvinnor är bästa beviset på att även män borde vara lite mer noggranna med vilka de ramlar ner i sängen med, för en man vill säkert inte heller ha delad vårdnad i 20 år med ett pucko utan heder och skam i kroppen.

Den som är beroende av en karl är icke fri.
  • utlandssvensk75
    hervor skrev 2011-04-11 13:24:36 följande:
    Sen kan ju olyckan vara framme. Det är inte heller samma sak som att "luras".

Jag vet att det finns män som verkligen har blivit lurade och det är tragiskt. Men jag vet också MÅNGA som TYCKER att de blev lurade, fast det egentligen var de själva som inte ville använda kondom, eller båda slarvade och mannen gnäller sedan för att kvinnan "inte vill göra abort". 
    jag var med om detta, jag blev gravid vid säkra /osäkra dagar och han använde inte kondomen. vi var ett par i över ett år, var förlovade, just flyttat ihop och planerade barn och bröllop längre fram i tiden. dessutom visste vi att jag har fertilitetsproblem och därför inte så lätt att bli med barn. när jag blev med barn nästan direkt efter samlaget blev killen rasande, det passade inte just nu, han ville jobba och göra karriär, hans föräldrar var emot, tajmingen var dåligt och jag var och förblev en lurande häxa som behöll barnet mot hans vilja.
    alla i hans omgivningen står fortfarande på hans sida och han varken betalar underhåll eller träffar barnet.
    den ända som är lurad här är faktistk jag, jag är nu 36 och kan inte längre få barn, och hade han varit ärligt från början att han inte ville ha barn med mig så hade jag haft chansen att hitta en annan man att ha barn med medan jag kunde få barn.
    det kan vara sant att det finns kvinnor som lurar sina partner, men det finns säkert många män som vill slippa sitt ansvar genom att påstå att det var mot deras vilja.
  • LivL
    utlandssvensk75 skrev 2011-04-23 23:59:27 följande:
    jag var med om detta, jag blev gravid vid säkra /osäkra dagar och han använde inte kondomen. vi var ett par i över ett år, var förlovade, just flyttat ihop och planerade barn och bröllop längre fram i tiden. dessutom visste vi att jag har fertilitetsproblem och därför inte så lätt att bli med barn. när jag blev med barn nästan direkt efter samlaget blev killen rasande, det passade inte just nu, han ville jobba och göra karriär, hans föräldrar var emot, tajmingen var dåligt och jag var och förblev en lurande häxa som behöll barnet mot hans vilja.
    alla i hans omgivningen står fortfarande på hans sida och han varken betalar underhåll eller träffar barnet.
    den ända som är lurad här är faktistk jag, jag är nu 36 och kan inte längre få barn, och hade han varit ärligt från början att han inte ville ha barn med mig så hade jag haft chansen att hitta en annan man att ha barn med medan jag kunde få barn.
    det kan vara sant att det finns kvinnor som lurar sina partner, men det finns säkert många män som vill slippa sitt ansvar genom att påstå att det var mot deras vilja.
    Han visste alltså att ni var oskyddade. Påminde du inte honom om vad som kan hända när man har (oskyddat) sex? Vilken idiot. Dumpade han dig direkt när du blev gravid?

Men vadå betalar inte underhåll?? Hur kommer han undan med det?

GRATTIS till barnet, utan det hade du kanske inte haft något alls p.g.a fertilitetsproblemen. Så vilken "tur" att du blev gravid. Hoppas verkligen att allt gått bra på egen hand. 
  • Fluffskalle

Det är inte okej... Man ska vara ärlig. Att få barn är ett av de största förändringarna man kan råka ut för i livet och det är inget någon annan ska bestämma åt en om de kan undvika det. Man ska inte ljuga om sådant...

• Fluffskalle
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-15 19:41:30 följande:

Men om mannen är oskyddad och kvinnan inte använder något och mannen vet och tar in allt iaf så har kvinnan rätt att behålla OM hon sagt detta till mannen och sagt och gjort allt men mannen vill inte ta ett ansvar JO då har kvinnan rätt att behålla enligt mig.

Men det är ju inte att lura om hon sagt precis som det är! Då är det bara han som skiter i vilket...
  • Kicki86girl
    Fluffskalle skrev 2011-04-25 02:11:25 följande:
    Men det är ju inte att lura om hon sagt precis som det är! Då är det bara han som skiter i vilket...
    Precis. Att lura för mig är att kvinnan som lever i ett stabilt förhållande och har en överenskommelse med partnern att hon har spiral/p-piller eller dyl. och tar bort det utan att tala om det. Mannen kan väl luras på det sättet att samlaget börjar med att han har på sig kondom och sen i slutet rycker av sig den utan att säga något.
  • utlandssvensk75
    LivL skrev 2011-04-25 01:26:01 följande:
    Han visste alltså att ni var oskyddade. Påminde du inte honom om vad som kan hända när man har (oskyddat) sex? Vilken idiot. Dumpade han dig direkt när du blev gravid?

Men vadå betalar inte underhåll?? Hur kommer han undan med det?

GRATTIS till barnet, utan det hade du kanske inte haft något alls p.g.a fertilitetsproblemen. Så vilken "tur" att du blev gravid. Hoppas verkligen att allt gått bra på egen hand. 
    han betalar inte underhåll eftersom han bor utomlands nu. jag blev dumpad direkt när jag vägrade göra abort.

alltså jag tycker att det är aldrig ok att lura till sig ett barn, det är mycket bättre att säga att man inte använder p-medel så att partner vet hur läget är. men jag tycker att för många män, särskilt de unga använder argumentet  att de blev lurade i graviditeten som en ursäkt för att slippa ta sitt ansvar för graviditeten (om tjejen nu väljer att föda mot deras vilja) trots att de var upplysta att tjejen inte använde hormon p-medel.
    och sen det där med kvinnliga p-piller, de är 99.9% säkra, dvs. de har en marginal på 0.01%, vilket betyder att en kvinna mellan 20 och 30 som käkar regelbundet (utan att slarva) p-piller  och som har 10 samlag i månaden i genomsnitt (vilket är inte för mycket) har chans att bli oplanerad med barn två gånger inom de 10 år. män har helt enkelt orealistiskt syn på  kvinnliga hormon p-medel, om de inte funkar så har kvinnan fifflat med det och lurat stackars mannen....
    detta inställningen kommer tack och lov förändras snart när p-piller för män kommer på marknaden. de ska män inse hur jävligt stort ansvar det är att ta p-pillret varje dag vid samma tid för att inte bli anklagad att man lurade sin tjej i graviditeten. om att inte prata om biverkningar som minskat libido, viktökning, blodproppar....
  • LivL

Jag hade (tyvärr...) sex med en kk flera gånger utan kondom för typ 100 år sen. Han är ett bevis på hur jäkla naiva män (pojkar) kan vara. Han drog ur den varje gång, och typ tredje gången (!!!) frågade han om jag tog p-piller. Det gjorde jag, men:
    • HUR vågar han lita på det??
    • Jag känner två som blivit gravida efter ca 2 minuters avbrutet sex! Hade jag inte tagit p-piller hade vi alltså mer eller mindre haft 2 samlag helt oskyddade.

Svar på tråden När är det okej att lura till sig ett barn??