• johanna21

va kan man göra efter upprepade mf

har precis fått mitt 2 missfall... har en dotter som är född november 04 i maj å ¨år fick vi mf i v 5 och nu i november mf igen runt v 5...
    kan man kräva att dom gör nån kontroll?? de kan ju bara inte bli helt fel efter jag fick min dotter ...eller kan det de??:(
    orkar inte få ett missfall till..men samtidigt vill jag inte ge upp chansen till fler barn!! vi vill ju ha många!
    bor i göteborg..

• Svar på tråden va kan man göra efter upprepade mf
  • jojjo113

Efter tre mf får man göra en utredning.. För tydligen är det helt normalt att få mf tidigt och vem som helst kan råka ut för det utan orsak.. Så tyvärr måste du vänta och hoppas att det går vägen nästa gång..

Jag håller tummarna för dig!

• johanna21

okej tredje gången gilt då..

tack för att du svarade

• Herus

Efter tredje mf får du göra en utredning..
    hoppas du hittar styrkan att orka försöka igen..

• Analuna

Vadä r det då som görs under utredningen? Är själv uppe i tre.

• stjärnströssel

själv har jag en vän som fått 3 missfall å det är inget fel...endast otur...
    surt sa räven..
    'men oftast är det så..annars tror jag dom kollar kromosomer å gulkroppshormoner å vissa andra hormoner hoss digev spermierna oxå...
    men det verkar vanligt med 3 missfall med...

• Jossi78

Jag har 2 barn sen förut & har fått 3Mf på rad nu.. Läkarna tror att de är maximal otur eftersom jag har 2 friska barn & att de är samma kille... Den hjälp jag kommer få är gyn undersökning så dom kollar att allt står rätt till & Hormonprov tar dom oxå!!! men kromosom test tar dom inte eftersom de är samma kille & så!!!

Svar på tråden va kan man göra efter upprepade mf