• Miisen80

Fler som sprutar med Puregon?

Har nu efter flertalet misslyckade försök med Pergotime gått över till Puregon. Har sprutat 50 IE i 7 dagar o var på VUL i dag. Inga sensationer direkt, största äggblåsan var på 8mm. Höjer dosen till 75 IE o nytt VUL på fredag. Vore kul att följas åt med andra i samma sits! För nog måste det finnas fler?

• Svar på tråden Fler som sprutar med Puregon?
  • Anaya

Vi försökte själv knappt ett år, sedan tog vi kontakt med fertilitetsmottagningen i april i år...

Ni då?

Var precis på VUL idag och jag hade blivit totalt överstimulerad trots att jag använde samma dos som förra gången. Kommer nu bli IVF och tömning av en cysta jag har... 

• LiaDiza
    Anaya skrev 2011-10-07 14:38:40 följande:
    Vi försökte själv knappt ett år, sedan tog vi kontakt med fertilitetsmottagningen i april i år...

Ni då?

Var precis på VUL idag och jag hade blivit totalt överstimulerad trots att jag använde samma dos som förra gången. Kommer nu bli IVF och tömning av en cysta jag har... 
    Vi har försökt i 5 år...vi har en dotter på 6½ och har alltså försökt skaffa ett syskon till henne i 5 år...men nu har jag äntligen blivit noggrannt utredd så nu ska det nog gå =)

Hur känner du inför IVF då?
  • LiaDiza
    Firran skrev 2011-10-07 20:45:19 följande:
    LiaDiza, hur går det ? Vilken dag är du på ??
    Jo men det går ganska bra tror jag =) Tog äl-sprutan för 9 dagar sedan (klockan är nu fem i tolv så snart är det 10 dagar sen ;P), symtomen har försvunnit lite men jag känner lite molvärk långt ner i magen och bak i ryggen, brösten ömmar inte lika mycket men det har inte försvunnit helt heller, jag kissar ofta och är väldigtr trött!! Det kan liksom hugga i sidorna långt ner i magen om man säger så, ja jag vet inte om det betyder något men jag hoppas ju det så klart =) Hur mår du och hur går det för dig?
  • Firran

Liadiza - åh spännande !!! Det svagaste testet i mitt galleri tog jag 12 dagar efter sprutan så det va rätt tidigt, vart ganska förvånad att det syndes så bra ändå.. så snart kan du ju testa, Men du kanske väntar till bim : ) Jorå jag kan inte säga att jag mår bra direkt haha.. för får spy attacker några ggr om dagen och mår rätt illa faktiskt.. Men ser ifram emot torsdag då vi ska göra ett vul.. men börjar samtidigt bli nervös : )

• Anaya

LiaDiza - har man kommit fram till varför du inte kunnat bli gravid?

Det känns rätt så ok med IVF ändå, känns som att det kanske är störst chans att bli gravid på det sättet. Är lite väntetid, kommer bli om 1-2 mån jag för starta med det... 

• LiaDiza

Nja, kommit fram och kommit fram..de tror att det dels beror på min sköldkörtel, dels på min pco och min övervikt. Men vi har ju kunnat fått ett barn tillsammans tidigare så jag känner mig ändå hoppfull liksom. Firran: När började du må illa, i vilken vecka var du då? Hur har din symtombild sett ut? Jag känner typ inget förutom att brösten är lite ömma då...allt annat har typ försvunnit Är tio dagar sen jag tog äl-sprutan idag så det är väl den som gått ur Håller på att förlora hoppet att det funkade den här gången, usch det går verkligen upp och ner det där

• Firran

Liadiza - jag hade inga symtom alls förutom känsliga bröstvårtor vid bim.. Har bara vart lite tröttare än vanligt men har blivit värre nu.. sov tre timmar mitt på dan igår, Somna igen vid elva.. illamående har inte kommit för ganska nyligen.. 1.5 vecka sen kanske alltså vecka 6 ... Håller fortfarande tummarna.. jag trodde verkligen inte heller att det skulle funka.. eftersom jag absolut inte kände någonting av ägglossningen.. och ingenting när jag testade ! så försök håll hoppet uppe : )

• LiaDiza
    Firran skrev 2011-10-09 10:18:21 följande:
    Liadiza - jag hade inga symtom alls förutom känsliga bröstvårtor vid bim.. Har bara vart lite tröttare än vanligt men har blivit värre nu.. sov tre timmar mitt på dan igår, Somna igen vid elva.. illamående har inte kommit för ganska nyligen.. 1.5 vecka sen kanske alltså vecka 6 ... Håller fortfarande tummarna.. jag trodde verkligen inte heller att det skulle funka.. eftersom jag absolut inte kände någonting av ägglossningen.. och ingenting när jag testade ! så försök håll hoppet uppe : )
    Ja jag försöker verkligen men jag kände så himla mycket vid äl-sprutan och det enda jag känner nu är lite ömma bröst och trötthet. Fy fan va jag önskar att det har fungerat och att jag är gravid!!
  • Firran
    LiaDiza skrev 2011-10-09 19:17:59 följande:
    Ja jag försöker verkligen men jag kände så himla mycket vid äl-sprutan och det enda jag känner nu är lite ömma bröst och trötthet. Fy fan va jag önskar att det har fungerat och att jag är gravid!!
    jaa jag med !! =)
  • Firran

Men Neej : ( usch va tråkigt !! Önskar dig all lycka i kommande försök, Och hoppas att det är eran tur snart !! tappa inte hoppet.. !! Kram

• LiaDiza
    Firran skrev 2011-10-10 09:13:45 följande:
    Men Neej : ( usch va tråkigt !! Önskar dig all lycka i kommande försök, Och hoppas att det är eran tur snart !! tappa inte hoppet.. !! Kram
    Tack!
  • LiaDiza

Har pratat med min läkare nu och tydligen får jag inte börja en ny omgång fören nästa månad!? Jag har varken tid, lust eller ork att vänta!

• Miisen80

Hej på er!
    TS här.
    Hur har det gått för er?
    Våra tvillingar föddes i v23, inget jag vill rekommendera!!!
    Efter nästan 5 mer eller mindre helvetes månader i Lund har vi nu varit hemma i lite drygt en månad.
    Båda barnen mår i dag bra men många ggr trodde man inte att vi skulle vara fyra som kom hem.
    Helt otroligt att det går att rädda så små o sjuka bebisar, Mathilda vägde bara 430g o Fabian 640g. Men det gick :)

Kram på er.

• LiaDiza
    Miisen80 skrev 2012-04-01 00:58:58 följande:
    Hej på er!
    TS här.
    Hur har det gått för er?
    Våra tvillingar föddes i v23, inget jag vill rekommendera!!!
    Efter nästan 5 mer eller mindre helvetes månader i Lund har vi nu varit hemma i lite drygt en månad.
    Båda barnen mår i dag bra men många ggr trodde man inte att vi skulle vara fyra som kom hem.
    Helt otroligt att det går att rädda så små o sjuka bebisar, Mathilda vägde bara 430g o Fabian 640g. Men det gick :)

Kram på er.
    OJ!! Men va skönt att det gick bra ändå!! Grattis till barnen =)

För mig går det åt helvete! Men men, det går väl tillslut ändå får jag hoppas!
Svar på tråden Fler som sprutar med Puregon?