• Anonym

Tänder inte på min man längre

Vi har vart ett par i snart 10 år. Sexlusten finns där hos mig, men så fort han ligger naken och viftar på snoppen så känner jag bara avsmak. Vill inte ens ta i den. Vet inte varför jag känner såhär, men tror att attraktionen avtagit lite. Självklart älskar jag han, men tänder inte längre på han.

TROR det kan ha att göra med att han inte får hårt stånd längre (han fick diagnosen diabetes för 1½ år sen och sen dess funkar inte snoppen som den ska).

Så att trycka in en halvslak penis medans han håller i roten känns så jävla avtändande att det inte är klokt.
    Jag har sagt till han "kan vi inte bara ta en snabbis nångång? bara ta av oss och köra in den, som vi gjorde förr?".

Då säger han "men du vet att jag inte kan få stånd bara sådär, jag måste ha förspel" så flinar han och dinglar med snoppen, som att jag skall suga eller runka han.

Fy heller, tänker jag och tappar lusten.

Någon som känner igen sig? Har jag tappat attraktionen och är det kört att få tillbaka den? Jag känner att jag får kväljningar av att se hans penis.

• Svar på tråden Tänder inte på min man längre
  • Anonym
    Anonym (Kost) skrev 2011-04-06 08:59:21 följande:
    Hurså "extrem" kost"??  Vet du att vi ätit i stort sett LCHF större delen av vår evuloution? Vi har inte varit jordbrukare och spannmålsätare mer än de senaste 5000 åren. Vi har inte ätit raffinerat socker mer än under det senaste århundradet, i nån större mängd. Vi har aldrig ätit så mycket kolhydrater som vi gör nu. Under 1900-talet har vår konsumtion av kolhydrater ökat dramatiskt och vad har hänt med vår hälsa? Jo, vi har fått hjärt- och kärlproblem, vi har fått övervikt i aldrig tidigare skådad omfattning, vi har fått ledproblem, diabetes typ 2 har ökat lavinartat från att ha varit mycket sällsynt i början av 1900-talet.

Är det inte dags att börja tänka rent rationellt: Vad har ändrats i vår livsföring samtidigt som dessa sjukdomstillstånd har ökat? Jo: vi har ökat vårt intag av kolhydrater.

Det är inte LCHF som är en extrem kost, det är dagens stora intag av kolhydrater som är det.
    Har du själv läst på sidan som du länkade?
    Citerar: "Den här bloggen är INTE för eller mot LCHF. Det saknas forskning och alla får själva avgöra om LCHF är bra för dem."

Som sagt....det saknas forskning....
  • Janice01
    Anonym skrev 2011-04-05 15:35:26 följande:
    Jag struntar helt i sex, när jag är kåt så tar jag bara fram vibratorn för att få det "överstökat"...tråkigt, men så har det blivit. saknar min man....
    Vad säger din man om att du onanerar då?
  • Anonym

Förlåt, som den ANDRA länkade i tråden, blandar ihop alla här

• Anonym
    Janice01 skrev 2011-04-06 09:15:01 följande:
    Vad säger din man om att du onanerar då?
    Inget
  • Janice01
    Anonym skrev 2011-04-06 09:16:27 följande:
    Inget
    Blir han inte ledsen? Eller tänder han på det? Min kille blir grymt kåt av att jag onanerar.
  • Anonym
    Janice01 skrev 2011-04-06 09:20:30 följande:
    Blir han inte ledsen? Eller tänder han på det? Min kille blir grymt kåt av att jag onanerar.
    Klart att han tänder på det, dum fråga
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-04-06 09:22:08 följande:
    Klart att han tänder på det, dum fråga
    Smyger du med onanin eller brukar han titta på?
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-04-06 09:23:27 följande:
    Smyger du med onanin eller brukar han titta på?
    Jag smyger aldrig Jag är öppen av mig sexuellt mot han.
  • Fru Kwasthilda

För mig är det extremt att inte "få lov" att äta massor av frukt tex. Det är jag övertygad om att man gjorde för 5000 år sedan också, stenåldern var ju inte bara här utan även i tropikerna. För mig känns det också ganska extremt att avstå från all sådan mat jag älskar (allt gott med olika former av vetemjöl som bas). Men som sagt, om jag fått diagnosen diabetes hade jag inte tvekat en sekund att utesluta eller mycket kraftigt dra ner på kolhydrater. Inom LCHF finn fiber i (jag är ingen expert på LCHF men bra på fiber så det kan vara så att jag räknar upp något "otillåtet"): nötter, bladgrönsaker, grönsaker som växt ovan jord, fibrex och pofiber (fiberorodukter man kan baka med), hallon för att nämna några exempel.

• Anonym

Om vi säger såhär, det är inget problem på andra plan sexuellt, jag kan bara sätta mig på hans ansikte så slickar han mig, jag kan ställa mig framför han och onanera, jag kan köra in dildos medans han tittar på, jag är inte blyg av mig, det är samlag och min syn på hans kuk som är problemet just nu.

• Ludde

Betänk skillnaden på vild frukt och förädlad frukt. Lchf eller metoden diet ordinerades mot typ två diabetes under låååång tid innan vi fick syntetiskt insulin då den äldre mycket framgångsrika behandlingen med lchfliknande diet förkastades av den flitigt uppvaktade läkarkåren och dess lärosäten. Det är inte för inte som det heter sockersjuka.

• Anonym (Wisser)

Det hette sockersjuka därför att det enda säkra sättet att diagnosticera det förr var att smaka på urinen, sött = diabetes.

• Anonym
    Anonym (Wisser) skrev 2011-04-06 20:39:43 följande:
    Det hette sockersjuka därför att det enda säkra sättet att diagnosticera det förr var att smaka på urinen, sött = diabetes.
    Det heter sockersjuka för att kroppen inte kan bryta ner sockret i kroppen.
  • barbapappa01

Jag tycker det låter som att ni inte lyckas kommunicera/prata ordentligt med varandra. Om jag tolkar dig rätt (TS) så är det ingen idé att prata med honom eftersom du "VET" vad han kommer att säga.
    Jag tycker det låter som att du söker efter sätt att få honom att ändra beteende - istället för att försöka få till ett (riktigt) samtal där du också, faktiskt, försöker lyssna och förstå vad det är som händer med honom, vad han vill (innerst inne) och vad det finns för rädslor hos honom.

Sättet du hittills försökt ta upp problem (som helt och hållet ligger på honom, enligt dig) har uppenbarligen inte funkat - kanske behöver du fundera på om det finns något annat sätt att faktiskt prata med honom..

Är du uppriktigt intresserad av hur han känner och upplever - eller vill du bara att han ska vara hård?
    Instämmer med någon (en bit upp) som föreslår att ni gemensamt går till en terapeut/kurator för att få hjälp.

Alternativen som du har i nuläget är annars;
    1) Låt det vara som det är, lär dig leva med ett ofullständigt sexliv (om du känner så).
    2) Stå ut så länge som möjligt - men se hur ert förhållande går mot ett oundvikligt slut (förr eller senare).

Förvisso finns det rätt många förhållanden (har jag fått för mig) där man är relativt nöjd med att inte ha mycket till sexliv, man har andra saker som håller ihop och sköter sexet på annat sätt (eller slutar helt). Det är ju bara du som kan veta vad du vill med ditt liv.
    Å andra sidan gäller samma sak med partnern. Hade jag varit i din situation hade jag verkligen försökt lyssna och förstå vad det är som rör sig innanför pannbenet.

• Anna Paulita
    Janice01 skrev 2011-04-05 14:07:41 följande:
    Uppenbarligen tänder han inte på dej heller, det brukar bli så i förhållanden efter några år.

Jaså? brukar det verkligen. Det var väl en grov generalisering som heter duga!
  • Anonym (..)

Oj det låter inte kul varken för dig men främst din man.
    Han måste ju tycka detta är jobbigt, eller?
    Tur att jag är tjej för jag fick diabetes för några månader sen och märker än så länge inget negativt med lusten eller orgasmfrekvensen.
    Jag och min man har mer sex nu än tidigare men det beror nog också på att jag varit småbarnsmamma och trött fram till för ett tag sedan
    Om du pratar med din man behöver du ju inte uttycka att det är honom du inte tänder på utan säg att du tycker det känns obehagligt när snoppen är slak när han trycker in den.
    Säg inte att det är osexigt!!
    Brukar det bli så här för män, han har ju bara haft diabetes i 1½ år?
    Hur gammal är han och vilken sorts diabetes har han, 1 eller 2?

• Anonym (..)
    Anonym skrev 2011-04-07 06:50:11 följande:
    Det heter sockersjuka för att kroppen inte kan bryta ner sockret i kroppen.
    Nej det heter sockersjuka för att man smakade på urinet förut och det smakade då sött.

Sen är det ju så kroppen fungerar för oss diabeteiker, alltså att vi har för mycket socker i blodet som inte kan brytas ner av sig själv.
    Hur höga sockernivåer har din man, mäter han sockret ofta?

Om han går med högt socker och har dålig "koll" kanske det påverkar hans socker och hans potens?
    Det är ju rent hälsoskadligt också för den delen att inte ha koll på sitt socker, gå med höga nivåer, och kan leda till en tidig då för honom om han inte passar sig.
Svar på tråden Tänder inte på min man längre