Min son är besatt av tv:n
Min son är faktiskt besatt av tv:n. Så fort han vaknar eller så fort vi kommer innanför dörren så börjar tjatet om att han ska se på något. Han kan även i bilen hem fråga" Är vi hemma snart? Får jag se på något då?" Han är 3,5 år och inte ett dugg intresserad av att leka själv med leksakerna han har på sitt rum utan det är bara tv eller helst då dvd som gäller. Han börjar titta på någon dvd och efter ca 15 min börjar tjatet om att han vill se på en annan film.
Vi har inte varit direkt hårda när det gäller tittandet utan han har oftast fått se på tv när han har velat men det hela har gått till någon slags besatthet så nu måste vi agera. Han är beronde av att tv:n är på HELA tiden och vill inte göra något annat. Är han borta har han börjat längta hem för att sätta sig i soffan och se på film.
Hur hade ni gjort eller agerat för att få ett så smärtfritt slut på detta som möjligt? detta har varit vardag för oss så vi har bara flytit med i det här men börjat inse nu att det här håller ju inte!