• KingstonNova

Hur vanligt är det med "fel" kön på ul?

Jag har undrat över detta ett tag nu, och undrar hur vanligt det är med att någon fått "fel" kön på ultraljudet? Med det menar jag att dom sagt att det är t.ex pojke men det visat sig vara en flicka. Har detta hänt någon?

• Svar på tråden Hur vanligt är det med "fel" kön på ul?
  • ladyshady

Min äldsta sa de var en pojke. Oj vad förvånade jag och maken blev då det tittade ut en TJEJ! Då var hon 99% säker. Men lika glada blev vi för det.
    De andra sa de var tjejer och ut kom två tjejer.
    Så tre tjejer totalt.

Stolt mamma till tre prinsessor
  • jumpdog

Min kusin fick veta flicka på två UL men ut kom pojke. Skrattande

• KingstonNova

så det händer :o hahah. Men vi ska iväg och göra 4d ultraljud i v31, då är det väl lite mer säkert?

• M1986

Jag frågade hon som gjorde ultraljudet på oss och hon sa att de hade haft 2% fel på 3 år så de borde ju vara 98% säkert..?!  Jag som var stensäker på kille (alla i släkten har fått killar först och jag har även blivit spådd till att det är en kille) och tom gjort dopkort i blått blev väldigt förvånad när hon sa att de var en tjej i magen..? Jag tror dock inte på de eller vet egentligen inte vad jag ska tro så när folk frågar om vi vet kön brukar jag svara nej men sambon säger tjej hehe. Vi får se vad de visar sig men jag har iaf fortsatt att köpt neutrala kläder :)

• Törnrosa

Jag har två pojkar. De sa båda gångerna att det var pojkar, men sa också att det händer att de ser fel även om det inte är så vanligt. Den här gången sa de att det är en tjej och han sa att han var 110 % säker på det den här gången. Jag litar på det. Men det är klart att man bör ha i tankarna att inget är ju helt säkert. Det händer att de har fel. Jag skulle inte ställa mig och tapetsera barnrummet i något särskilt innan den är född.

• Vill Ha Liten 83

Jag gjorde ett tul i v 23 och frågade då om könet. Barnmorskan sa då att det var en liten flicka, att hon var 99,9% säker på det Ska bli spännande att se om hon har rätt... Bf om 15 veckor.

Svar på tråden Hur vanligt är det med "fel" kön på ul?