• madde198702

Bruna flytningar/sparsam mens vid BIM - GRAVID?

Är det någon som har erfarenheter av bruna flytningar och/eller sparsammare mens kring BIM-dagen, och det sen har visat sig vara en graviditet?

Jag brukar få en riklig mens, utan spottings, men när jag hade BIM för en vecka sedan så fick jag endast bruna flytningar och någon strimma med blod. Detta pågick i 4 dagar och slutade sedan helt.

Har tagit ett gravtest men det visar negativt! Kändes verkligen inte som mensen eftersom att det brukar komma som en mindre flod.

Har i tillägg fortfarande "mensvärk" och ömma bröstvårtor.... men inget plus!

Nån som sitter eller har suttit i samma sits?
    Tacksam för svar :)

• Svar på tråden Bruna flytningar/sparsam mens vid BIM - GRAVID?
  • Mrs Lady
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-18 15:35:23 följande:
    SoligHaha skulle sitta bra och dela graviditet med dig och få bebis i dec eller jan haha grymt ju fast jag vill verkligen vara gravid en vinter igen det var ASS jobbigt massa jävla foglossningar fyfan !!
    Tror jag aldrig mått så dåligt som jag hade med tredje barnet.
    Har varit gravid 4 ggr men det ledde tyvärr till MA 15 dec 2009 skulle ha BF 4 aug enligt bm när jag fick ett svagt + i vecka 6 men vecka 8 kom tyvärr bebben ut mitt hjärta grät floder ojojoj tror alla på förlossningen hörde mig när jag fick göra gyn och ultraljud
    Men dom sa den var redan död i vecka 4:a
    Sen blev jag gravid fort efter och hade mens som var precis som vanligt och uppehåll i 1 månad precis som denna och symtomer kom som nu (jag e nu skenis) men iaf så gjorde jag test hos läkaren 2 ggr och + var det jag gjorde hemma 3 st som var koko trodde jag skulle bli knäpp.
    1:a med testlagret och vissade efter 10 timmar svagt + då jag vägrade titta för jag hade brottom till jjobbet haha trodde det skulle vara neg så jag la den undan bara och när jag kom hem så oj det var svagt + haha
    2:a testet jorde jag BIM-5 dagen efter 1:a och det var pregg som gav mig 2 st strek men utan färg jag bara vah är det en fantom streck haha
    Testade igen på BIM-3 och med cb som gav med neg !! jag ville inte tro jag visste jag var gravid men fan vad jag blev fundersam
    Sen fick jag till läkaren och berättade på bilparkeringen ja han skulle ju åka hem och läkarhuset var stängd men jag LYCKADES få honom in för o göra ett test haha och vipps Bim+3 var jag och ett svagt + kom fram
    Han sa till mig att komma igen efter några dagar och BIM+6 och ett svagt + kkom igen och jag var ju 100%gravid !!
    När jag kom hem la jag testet i en gammal beby strumpa och gav till sambon
    Jag skulle ha enligt sista mens 15 dec BF men enligt Ul 22 dec men han var tvungen och komma ut med kejsarsnitt 2 veckor innan då han var för stor v 35+5 var han 3890g så läkaren tog mig på allvar då 2:a barnet var så stor.

Med dottern blev jag gravid på en natt haha
    Och med sonen blev jag gravid efter 5:e försöket
    Och MA barnet blev jag gravid på 6:e försöket
    Och sonen nu blev jag gravid på 1:a försöket efter MA

Alla symtom har varit olika det ända jag vet är att tappen är som den är men dfet kan vara något annat + benen som håret inte växer ja så hade jag med alla barnen ett tecken men nu kan jag inte vara gravid det är bara något annat som händer mig det vet jag med 100% !!

Haha ja skönt att du har ömma bröst för gravid är du utan tveckan gumman jag VET att du är gravid
    (jag är synsk)

Näh nu måste jag hämta sonen från dagmamman och ge mat till mannen min som ligger o sover så sambon får ge honom mat när han vaknar och sen lämna sonen hemma och cyckla o hämta dottern från dagiset
    FULLTUPP haha
    puss o kram kommer in senareTungan ute
    Åhh beklagar ditt MAGråter men en stor glädje att ni har tre fina barn {#emotions_dlg.flower}

Jag mådde också dåligt de första fyra första månaderna: kräktes, var yr, trött, öm överallt, svullen, hade krypningar i benen och en onådig halsbränna Men det var det värtHjärta

Men efter vecka 16 hände det fantastiska, jag mådde strååålande - hade kunnat vara gravid hur länge som helst Solig Kände mig pigg, kanonglad och kunde träna nästan som vanligt (var cyklist) ! Dagen jag födde
    (v 40+2)  hade jag varit ute och cyklat 1.5 mil lite lugnt och sedan på eftermiddagen blev det långpromenad på över milen med goa maken (med många kissestopp såklart). Sedan mot kvällen gick proppen och efter några timmar var bebban ute Solig 

Första förlossningen tog 7 timmar (gjorde 5 hemma), andra gick på 3 timmar. Andra barnet: föddes 4 minuter efter att vi anlände till BB, vår flicka höll på att komma i bilen - jag riktigt kände hur bäckenet töjde sig. Så nu är mannen lite nervös för att vi inte ska hinna till BB nästa gång Flört  Men jag ska förbereda med filter mm och läsa på lite om vi skulle behöva förlösa själva (i krisfall). Men vill helst föda på BBGlad 

Var sommargravid med båda barnet och tyckte om det, var lättare att hitta kläder tyckte jag som tunikor mm Denna gången blir det förhoppningsvis ett barn som föds början på året, vi har egen firma också där sommaren är högsäsong - så jag vill gärna få vinterbarn så jag och maken kan ägna familjen massa extratid. Vi tycker att det är mycket viktigtHjärta

Gillar att du är synsk Flört hehe hoppas på det Hjärta men tror du har felFlört Stor kramisSolig
  • 3 barns mamma84
    Mrs Lady skrev 2011-05-18 18:25:23 följande:
    Åhh beklagar ditt MAGråter men en stor glädje att ni har tre fina barn {#emotions_dlg.flower}

Jag mådde också dåligt de första fyra första månaderna: kräktes, var yr, trött, öm överallt, svullen, hade krypningar i benen och en onådig halsbränna Men det var det värtHjärta

Men efter vecka 16 hände det fantastiska, jag mådde strååålande - hade kunnat vara gravid hur länge som helst Solig Kände mig pigg, kanonglad och kunde träna nästan som vanligt (var cyklist) ! Dagen jag födde
    (v 40+2)  hade jag varit ute och cyklat 1.5 mil lite lugnt och sedan på eftermiddagen blev det långpromenad på över milen med goa maken (med många kissestopp såklart). Sedan mot kvällen gick proppen och efter några timmar var bebban ute Solig 

Första förlossningen tog 7 timmar (gjorde 5 hemma), andra gick på 3 timmar. Andra barnet: föddes 4 minuter efter att vi anlände till BB, vår flicka höll på att komma i bilen - jag riktigt kände hur bäckenet töjde sig. Så nu är mannen lite nervös för att vi inte ska hinna till BB nästa gång Flört  Men jag ska förbereda med filter mm och läsa på lite om vi skulle behöva förlösa själva (i krisfall). Men vill helst föda på BBGlad 

Var sommargravid med båda barnet och tyckte om det, var lättare att hitta kläder tyckte jag som tunikor mm Denna gången blir det förhoppningsvis ett barn som föds början på året, vi har egen firma också där sommaren är högsäsong - så jag vill gärna få vinterbarn så jag och maken kan ägna familjen massa extratid. Vi tycker att det är mycket viktigtHjärta

Gillar att du är synsk Flört hehe hoppas på det Hjärta men tror du har felFlört Stor kramisSolig
    Neeej då jag har inte fel jag lovar det du fick var nidis hihi så test borde sitta fint i denna tråd

Oh shit haha ja då får mannen din ''öva på'' så att det inte blir bebis på golvet haha det kan alltså gå fort
    Jag skulle inte välja föda inne i en bil mitt i vintern haha men vore ju coolt
    Jag är ju inte gravid jag är 100 på det faktist men jag pratade med sambon idag om att jag är rädd om jag vore gravid likom.
    Men nu får vi se vad som händer.
    Abort vill jag ju inte göra och det vet han.
    Men när jag sa till honom att jag inte vill vara gravid nu sa han till mig ''varför'' jag vara vah vad är det du säger tänkte jag men sa istället att jag vill inte ha en till just nu för jag kommer inte klara detta det kommer vara tufft.
    Men om jag e så blir jag glad men om jag inte e så blir jag glad också men också besviken men lättad.

Jag har ju en född juni för mig tog det 24 timmar var öppen redan 4 cm och vattnet hade gått dagen innan.
    Värkarna var pang bom och det sattes igång kl 09.00 jag ringde in kl 09.30 och kl 10.00 åkte vi in allt var med komplikationer hon var ju större och jag svimmade och tog för mkt lustgass som gjorde att jag svimmade till under förlossningen och hennes hjärta gick ner och läkaren kommer in och säger att om hon inte ju kommer ut med sugklockan blir det akut snitt men hon lyckades komma ut med en axel urled.

Andra så var det bara snitt som gällde han var beräknad väga 4885g så 2 dagar efter Tul i v 41 så blev det planeradsnitt och v 41+2 var han ute
    Men allt var med komplikationer efter han var ute han mådde bra men mitt liv stod i spel ingen visste om jag skulle överleva.

När tredje kom så var han oxå stor jag blev besviken som fan jag var så trött på detta och så jävla rädd jag ville föda vaginal men huvudet sa nej jag vågade inte för dottern förlossning och snitt var ju ännu värre men nu hoppades jag det skulle bli bättre och ja allt var en dröm.
    Och hans navelsträng var ca 20 ca så den var kort som kunde läda till komplikationer + akutsnitt.

Så det blir snitt förmodligen då tyvärr.

ÅÅh gud gumman imorgon i morgon jag DÖR jag kommer att DL för jag är SKENIIIIIIIIS !!!! GråterSkrattande
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ BLOGG mamma84.bloggagratis.se/
  • Mrs Lady
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-18 21:41:51 följande:
    Jag är ju inte gravid jag är 100 på det faktist men jag pratade med sambon idag om att jag är rädd om jag vore gravid likom.
    Men nu får vi se vad som händer.
    Abort vill jag ju inte göra och det vet han.
    Men när jag sa till honom att jag inte vill vara gravid nu sa han till mig ''varför'' jag vara vah vad är det du säger tänkte jag men sa istället att jag vill inte ha en till just nu för jag kommer inte klara detta det kommer vara tufft.
    Men om jag e så blir jag glad men om jag inte e så blir jag glad också men också besviken men lättad.
    Åh raring, är du inte säker på ett barn till? Om du inte känner att det kanske är läge just nu, så finns det många år av möjligheter längre fram - så kanske ni ska vänta Hjärta{#emotions_dlg.flower}
    Det är viktigt att du är rädd om dig, så du orkar vara en fin mamma till era andra söta barn {#emotions_dlg.flower} (omtanke)
    Nu har jag förtestat mig...
    Jag fick negativt kl 04 imorse, fick även en mörkröd liten mens - så nu är det nog kört denna gången Flört men tack för att du gav mig hopp{#emotions_dlg.flower} Tror inte nidisar är mörkröda tyvärrObestämd
    Men det var inte oväntat med negativt, pga goa maken och jag tvingades avbryta vår mysstund kring ägglossning pga yttre faktorerFlört Hade dock förväntat mig att få mens efter den 21 så den var lite tidig, men likabra det så kan man sätta igång och planera igen Glad

STOR varm kramis

kram kram och lycka till alla ni andra Hjärta
  • 3 barns mamma84
    Mrs Lady skrev 2011-05-19 07:35:46 följande:
    Åh raring, är du inte säker på ett barn till? Om du inte känner att det kanske är läge just nu, så finns det många år av möjligheter längre fram - så kanske ni ska vänta Hjärta{#emotions_dlg.flower}
    Det är viktigt att du är rädd om dig, så du orkar vara en fin mamma till era andra söta barn {#emotions_dlg.flower} (omtanke)
    Nu har jag förtestat mig...
    Jag fick negativt kl 04 imorse, fick även en mörkröd liten mens - så nu är det nog kört denna gången Flört men tack för att du gav mig hopp{#emotions_dlg.flower} Tror inte nidisar är mörkröda tyvärrObestämd
    Men det var inte oväntat med negativt, pga goa maken och jag tvingades avbryta vår mysstund kring ägglossning pga yttre faktorerFlört Hade dock förväntat mig att få mens efter den 21 så den var lite tidig, men likabra det så kan man sätta igång och planera igen Glad

STOR varm kramis

kram kram och lycka till alla ni andra Hjärta
    Jävgla skit jävel då jävla fan då varför varför varför !!!
    Du skulle ju vara gravid !!!!!
    Nu e jag lessen
    Och du ingen test här inte häller fan när kommer dom !!
    Jag börjar tvivla på att jag är gravid nu lika bra ''suck''

ÅÅh gumman vill inte tappa kontakten med digHjärta
  • Mrs Lady
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-19 09:55:57 följande:
    Du skulle ju vara gravid !!!!!
    Nu e jag lessen
    Och du ingen test här inte häller fan när kommer dom !!
    Jag börjar tvivla på att jag är gravid nu lika bra ''suck''

ÅÅh gumman vill inte tappa kontakten med digHjärta
    Ingen fara, nästa månad ger nya möjligheter Solig 
    Dina test kommer säkert idag eller imorgon, ta ett djupt andetag nuFlört 
    Lugn och fin raring {#emotions_dlg.flower}
    kram kram
  • 3 barns mamma84
    Mrs Lady skrev 2011-05-19 10:28:08 följande:
    Ingen fara, nästa månad ger nya möjligheter Solig 
    Dina test kommer säkert idag eller imorgon, ta ett djupt andetag nuFlört 
    Lugn och fin raring {#emotions_dlg.flower}
    kram kram
    Haha vet du vad jag hittade på min Blogg ?
    Jo detta
    http://mamma84.bloggagratis.se/2010/05/19/2996996-vecka-10-0-vecka-11/
    Det var ett år sen jag kom in i vecka 10+0 v 11
    Åh vilken minne !!

Posten har varit och åkt så inga tester idag.
    Temp ligger fortfarande på 36,6 så jag vet inte.
    Är bara hungrig huvudvärk svullen mage fiser + flytningar o stängd tapp men jag vågar inte tro mer.
    Åt precis en stor tallrik djup med mkt pasta och (varning) hollandessås och bea sås ihopp !! men fan vad gott det var hahaha
  • Mrs Lady
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-19 10:44:59 följande:
    Haha vet du vad jag hittade på min Blogg ?
    Jo detta
    mamma84.bloggagratis.se/2010/05/19/2996996-ve.../
    Det var ett år sen jag kom in i vecka 10+0 v 11
    Åh vilken minne !!

Posten har varit och åkt så inga tester idag.
    Temp ligger fortfarande på 36,6 så jag vet inte.
    Är bara hungrig huvudvärk svullen mage fiser + flytningar o stängd tapp men jag vågar inte tro mer.
    Åt precis en stor tallrik djup med mkt pasta och (varning) hollandessås och bea sås ihopp !! men fan vad gott det var hahaha
    Själv är jag tokig i bearnessås Skrattande
    Fin blogg Solig Posten kommer säkert imorgon Flört kram
  • Mrs Lady

Hej tjejer Glad

Fick en brunaktig "blödning" (snarare strimma) igårkväll, inatt (kl 04) var den mörkare röd (ca 1-2 tsk) och idag under hela dagen är den så liten att jag inte ens behöver ha bindaObestämd Nu är den bara svagt ljusrosa... skumt detta. Kanske en sådan där "spottings" före den riktiga mensen, vad tror ni? Har en molande mensvärk och har haft sedan ÄL.

kram kram

• Bordeaux
    Mrs Lady skrev 2011-05-19 19:24:39 följande:
    Hej tjejer Glad

Fick en brunaktig "blödning" (snarare strimma) igårkväll, inatt (kl 04) var den mörkare röd (ca 1-2 tsk) och idag under hela dagen är den så liten att jag inte ens behöver ha bindaObestämd Nu är den bara svagt ljusrosa... skumt detta. Kanske en sådan där "spottings" före den riktiga mensen, vad tror ni? Har en molande mensvärk och har haft sedan ÄL.

kram kram
    Vi hoppas på det bästa!!!

En fråga kan min mens ha blivit anorlunda i utseende och mängd pga lchf som jag började med i mars? Fick syn på dig en sådan tråd
  • Mrs Lady
    Bordeaux skrev 2011-05-19 19:29:06 följande:
    Vi hoppas på det bästa!!!

En fråga kan min mens ha blivit anorlunda i utseende och mängd pga lchf som jag började med i mars? Fick syn på dig en sådan tråd
    Min kära make äter också LCHF och läser mycket kring ämnet, han berättade att kroppen blir mer fertil med denna kosten. Dock är han duktigare än jag på att äta ren LCHF, själv smyger jag in lite äppel mm Flört Men jag kan säga att kosten påverkan min mans fysik mycket: han är piggare, och framförallt så har hans spermiemängd ökat mycket. Så får han den effekten så är jag säker på att vi kvinnor också få positiva följder Glad Själv läste jag om en kvinna som försökt bli med barn i 7 år, men det var först då hon la om kosten till LCHF som hon blev gravid (hon fick en jämnare cykel också) - det var en fantastiskt fin och rörande historia Glad Här finns lite intressant läsning: http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/?anchor=menstruationsproblem

Jag hoppas ocksåGlad tack

kram kram
  • Bordeaux
    Mrs Lady skrev 2011-05-19 19:59:59 följande:
    Min kära make äter också LCHF och läser mycket kring ämnet, han berättade att kroppen blir mer fertil med denna kosten. Dock är han duktigare än jag på att äta ren LCHF, själv smyger jag in lite äppel mm Flört Men jag kan säga att kosten påverkan min mans fysik mycket: han är piggare, och framförallt så har hans spermiemängd ökat mycket. Så får han den effekten så är jag säker på att vi kvinnor också få positiva följder Glad Själv läste jag om en kvinna som försökt bli med barn i 7 år, men det var först då hon la om kosten till LCHF som hon blev gravid (hon fick en jämnare cykel också) - det var en fantastiskt fin och rörande historia Glad Här finns lite intressant läsning: blogg.passagen.se/dahlqvistannika/?anchor=men...

Jag hoppas ocksåGlad tack

kram kram
    Mer fertil det visste jag inte, men det är ju roligt. Jag äter det för min rosacea, har hört att det ska vara bra mot rosacean och min man äter "vanlig" mat men äter min mat mer och mer
    Lchf maten har haft väldigt positiv effekt på mig, magen har inte krånglat eller haft magknip. Känns så skönt och vikten går sakta neråt och kan dessutom bli mer fertil så undrar vad kan lchf INTE göra
    Jag har läst om kvinnor som fått mer regelbunden mens eller ändrad mängd men inte lyckats hitta något om ändrat utseende.
    Bestämde mig iaf förut idag att ta det lugnt ha mycket sex och göra ett nytt test om en månad. För då är jag i Sverige och kan köpa ett med text
  • this is it
    Hej på er !
    Har läst igenom denna tråden...väldigt intressant skulle behöva lite råd...är helt insnöad, kan inte tänka klart.

Hade bim i söndags. Men i fredags började de blöda ganska rejält efter sex på kvällen, tänkte att de startade mensen men den kom inte mer sen under hela lördagen. På söndagen kom det rött blod, ganska mkt när jag gick på toaletten, men sen kom de inget mer. Ingen mens igår, och idag bruna flytningar....

Har jätteömma bröst, kan få de ibland innan mensen men de brukar avta nån dag innan mensen sätter igång.Har mkt blodådror på dom också och ömma bröstvårtor. Min temp ligger på 37.7! Brukar ha runt 37.0!

Tog ett gravtest igår kväll (hade hållt mig i 4 timmar), det var svagt positivt/knappt synligt...men de syns iaf hehe

Tog ett nytt i morse men de va negativt... skitskumt!

Vad tror ni..gravid eller inte???

Till saken hör ju att jag ska börja på pergotime på mensens femte dag, men kan ju inte göra de om jag nu skulle va gravid..vill ju inte heller vänta för jag får inte mens utan pergo eller primolut!
  • lolisossa89
    Hej ! Hoppar in m några frågor o hoppas ngn vill svara :)
    Jag trodde ja va gravid denna månaden, mensen var 2 dagar sen, ingen mensvärk o inga ömma bröst, endast större :D På BIM+2 kom det lite ljusrosa.. stoppade in en tampong, kom inte alls mkt..
    dagen efter hade d kommit lite brunrött men fortf inte ont, brukar ha en riktig värk första dagen..
    i 6 dagar höll detta på, lite brunrött på tampongen, aldrig ngn kraftigare blödning.. hade en dag lite mensvärk o trodde att d skulle dra igång, men inte !
    Hade ngn röd trådaktig grej, men aldrig den där hinnan som jag brukar få ( antar att det är ägget som brukar komma ut va?! :D )
    Idag är 7 dagen, hade lite ljusbrun flytning förut .. mina bröst är fortf större , o några blodådror som inte brukar finnas där efter mensen.. 3 starka på ena + några svaga, en stark över bröstvårtan på andra.. känns mysko detta!! gillar inte kaffe så mkt längre, är hungrig o mätt samtidigt hela tiden, inte sugen på riktig mat bara kexchoklad o äpplejucie ;)
    Vad tror ni? Är d dags jag ger upp kanske?!

Långt inlägg men hoppas ngn vill svara :)  
  • MamaMom

Har googlat o googlat men inte hittat ngn hjälp, så testar här.

Denna cykel var konstig, brukar ha äl 14-16 och mens dag 28-29 nästan alltid de år jag haft koll. Denna hade jag äl dag 24 o mens dag 34. Det började men brunt igår kväll, på dag 33. Brun nästan torr flytning. Idag har det kommit mörkt, nästan svart. Ganska lite på bindan och när jag torkar mig är det genomskinligt slem på pappret. Nästan som vid ägglossning. Allt känns vattnigt. Har även som håll långt ner i ryggen. Lite mensvärk ibland som om det glappar. Ömma bröst o höll på att kräkas i morse. Haft negativt grav test på billiga tester. Eventuellt ngt spökstreck som säkert ingen annan kan se.

Jag tar progresterall kräm från äl till bim. Vid mens ska man sluta, men är man gravid ska man inte sluta förens efter vecka 12 står det. För annars kan det bli missfall.

Så, vad är det jag har? Mensen verkar ju även vara ngn dag tidig men är. Det ngt där inne kan jag ju inte sluta med krämen?

Inte haft såhär innan, min mens kommer alltid MYCKET. klumpvis pga tjock hinna sa en gynekolog. Nu är det ju väldigt lite.. Hjälp ngn med tankar eller erfarenhet?!

• The moon

Hej är i exakt samma sitta som du . Kan inte du berätta hur det gick för dig ?

• The moon

Hej ! Är i exakt samma sitts som du .Kan inte du berätta hur det gick för det ?

Svar på tråden Bruna flytningar/sparsam mens vid BIM - GRAVID?