• Lillifee

Vår äldsta dotter somnar 21:30 - hur ska man kunna ha nåt kvalitativt sexliv?!

Jag och min man har två barn, 5 och 1,5 år, och det känns jobbigt att den äldsta alltid somnar så sent. Vi är också jättetrötta men någon gång ibland är det trevligt med "lite" sex. Speciellt jag vill gärna inte nöja mig med en snabbis, behöver låååång tid på mig men det är inte lätt med tanke på att vi går upp runt sex också. Är såååå trött på att ha ett sånt trist sexliv med sååå lite ork och tid!!!! Kan tillägga att jag skulle vara nöjd med en längre "sex-stund" två ggr/mån..... Är enda möjligheten att lämna bort barnen el resa bort en helg?!

• Svar på tråden Vår äldsta dotter somnar 21:30 - hur ska man kunna ha nåt kvalitativt sexliv?!
  • MalinEddie

På helgen kan ni kanske ta varsin sovmorgon? Då känns det inte så jobbigt att vara uppe sent.

• Kalle 40

Vänta bara tills de blir ännu äldre.....då är det ännu svårare.....

• ladysoul77

Drick lite skumpa! Då piggnar man till! En liten stund i alla fall.. innan alkoholen gör en tröttGlad Fattar vad du menar dock.. Jag är för trött på kvällarna. Vi passar på om stora är på dagis och lillan sover. (och vi båda jobbar hemifrån just den dagen, har lite fritt arbete)

• Svennis

Det är samma här, äldsta somnar ofta runt 21.30. Ibland även de yngre. Vi själva ligger och slappar i soffan ganska länge, och ska det bli något så blir det SENT (runt 00-01), detta även om gubben ska upp 05.15... 

• skånegås
    Sunshine2010 skrev 2011-05-17 14:32:35 följande:
    Morgonsex??
    Tycker jag är bäst. Orkar nästan aldrig på kvällen. Så åker maken hemifrån 5.40... så det blir mest på helgen och då sitter barnen klistrade framför tv:n...
  • The bad seed

Når legger ni ungen egentlig?
    Ligger hon vaken i en till två timmar varje kväll??

• Lillifee
    Når legger ni ungen egentlig?
    Ligger hon vaken i en till två timmar varje kväll??

Barnen somnar 20:30 ca. Tidigare var det kl 21 men det var innan den yngsta bara fick sova en tim på förskolan.
  • The bad seed

Somnar hon 20:30 eller 21:30?? 
    Om ni lägger henne 20:30, är inte det lite sent för en 5 åring tycker du? Eller?
    Min styvdotter på snart 7 legger sig mellan 19:45 och 20:00 när hon skal upp dagen efter.
    Ligger hon vaken och helt stilla länge och bara inte får sova? 
    Eller pratar, synger och lekar hon? I såfall måste ni som föräldrar säga till att dette är inte okay. Nu skall du sova och då är det tyst.  

• underverket 06

Känner igen mig. Vår son på 2,5 år somnar oftast runt 21.30. Vet att det är sent, men han behöver inte gå upp förrän 07.30 de dagar han ska till dagis. Han är kvällspigg o det spelar ingen roll att han varit på dagis o bara där får sova 1 timme, han somnar ändå sent! Så vi har sällan Sex på vardgar, utan på helgen när han sover middag. Långa sexakter exisisterar inte här längre, bara de ggr han är borta över natten hos mormor o morfar eller farmor. Vi kör snabbisar o det är rätt trist tycker jag, men orka med långa sexakter det gör vi bara inte, tyvärr! Tycker inte heller vårt sexliv är lika roligt o intensivt som när man inte hade barn, men jag accepterar att det är så här just nu. Orken finns helt enkelt inte!  Tycker man är ständigt trött, o då har vi ändå en son som sover till 08.00- 08.30 på helger.

• Emeliie89

Försök att ändra hennes rutiner så att hon går och lägger sig tidigare? De flesta 5-åringar jag vet somnar ju runt 20 på kvällen så det är ju helt okej för eran att göra det också. Det är jätteviktigt med egentid och samliv så gör något åt det :)

• EJai

oj det va bra sent kanske avrunda hennes dag tidigare. annars e det som många säger kör på morgon sex

• Sar
    The bad seed skrev 2011-05-24 09:24:32 följande:
    Somnar hon 20:30 eller 21:30?? 
    Om ni lägger henne 20:30, är inte det lite sent för en 5 åring tycker du? Eller?
    Min styvdotter på snart 7 legger sig mellan 19:45 och 20:00 när hon skal upp dagen efter.
    Ligger hon vaken och helt stilla länge och bara inte får sova? 
    Eller pratar, synger och lekar hon? I såfall måste ni som föräldrar säga till att dette är inte okay. Nu skall du sova och då är det tyst.  

Men när man lägger barnen beror väl helt på när de ska upp på morgonen, hur mycket sömn de behöver etc. Det är skillnad på barn som ska upp klockan 6 gentemot de som ska på 7.30.

Till ts; det är nog bara att dricka ett par koppar kaffe så ni håller er vakna!

Svar på tråden Vår äldsta dotter somnar 21:30 - hur ska man kunna ha nåt kvalitativt sexliv?!