Ni med barn med stort huvudomfång
MIn pojke som är lite över 3 mån har skjutit i väg mycket på huvudomfånget och vi ska kolla det med ultraljud.
Nån fler som har haft samma problem och hur har det gått och vad händer?
MIn pojke som är lite över 3 mån har skjutit i väg mycket på huvudomfånget och vi ska kolla det med ultraljud.
:(:(:(:(
Hejsan!
Min dotter som idag är åtta år hade stort huvudomfång när hon var bebis. Hon fick två kefalhematom som gjorde att det var svårt att mäta och att huvudomfånget gick upp på "kurvan". Vi var också på barn och gjorde att ultraljud, när hon var ca 8 veckor. De använder ultraljudet och kikar in på hjärnan genom fontanellen. Det gick hur bra som helst. Fick tyvärr vid den tiden väldigt dålig information från min bvc sköterska samt den läkare som vi träffade på "barn" första gången. Tror att deras oro var att lillan skulle utveckla "vattenskalle". Ultraljudet såg däremot bara bra ut, var en jättegullig läkare som genomförde undersökningen. Han meddelade på en gång att allt var ok, även om läkaren hade sagt att vi skulle få vänta på svaret. Sedan följde hon sin "kurva" angående huvudomfånget utan problem . Idag är min tjej en helt vanlig åttaåring, eller så vanlig som man nu kan va
.
Har du fler funderingar så är det bara att fråga på!