• Mysan246

Är gravid och går på ett vik! kommer hoppa på ett nytt vik efter det!

Jag går just nu på ett vikariat till augusti och sedan kommer jag få hoppa på ett nytt vikariat efter det.
    Jag känner mig lite oroad över att jag "bara" går på vik.

Men vad ska man göra?
    Jag vill ha barn och vi har försökt ett tag så man vill inte att detta ska vara en stoppkloss.

Min chef är superschysst, när jag frågade om hur det blir i höst så sa hon att jag inte behöver oroa mig det behövs minst 85% här ("för den och den som gör det och det")
    Men det jag oroar mig över är att det alltså kommer bli ett TILL vik och inte en fast anställning.

Jag har precis fått reda på att jag är gravid i v. 4 och BF beräknas till 16 dec så chefen eller någon annan vet inget ännu. Så när jag har jobbat fram till bf så har jag jobbat på 100% i ett års tid. Och de trivs med mig och tycker jag är duktig men..ja.

Vågar ja fråga om det finns möjlighet till fast tjänst?

Någon mer som haft erfarenhet av detta?

Ha en bra dag!!

• Svar på tråden Är gravid och går på ett vik! kommer hoppa på ett nytt vik efter det!
  • eilien

Förstår inte rikigt ditt probelm? varför måste du ha en fast tjänst? Du får ju föräldrapenning osv ändå, detta baseras på din lön oavsett om du har fast eller vik.
    Är du orolig att inte ha ngt jobb när du kommer tillbaka eller?

• Mysan246
    eilien skrev 2011-04-11 13:21:51 följande:
    Förstår inte rikigt ditt probelm? varför måste du ha en fast tjänst? Du får ju föräldrapenning osv ändå, detta baseras på din lön oavsett om du har fast eller vik.
    Är du orolig att inte ha ngt jobb när du kommer tillbaka eller?
    ja precis! :)
  • eilien
    Mysan246 skrev 2011-04-12 18:12:43 följande:
    ja precis! :)
    Ok ja men då förstår jag.
    Har väl inget direkt råd att komma med men prata med chefen om ett par veckor och fråga hur dina chanser ser ut när det är lite stabilare, man ska ju tänka positivt men sammtidigt är det ju onödigt att säga ngt förtidigt!
    sen är det ju många som går på vik år ut o år in så det finns säkert jobb när du kommer tillbaka oxå.
  • chartreux

Om du varit omtyckt och rätt för det jobb du har nu och har haft så kan du jus äkert komma tillbaka sen om möjlighet finns. Du kan ju få goda referenser då med och då blir det ju lite lättare att få in en fot någonstans.

• Carisma95
    eilien skrev 2011-04-12 19:55:14 följande:
    Ok ja men då förstår jag.
    Har väl inget direkt råd att komma med men prata med chefen om ett par veckor och fråga hur dina chanser ser ut när det är lite stabilare, man ska ju tänka positivt men sammtidigt är det ju onödigt att säga ngt förtidigt!
    sen är det ju många som går på vik år ut o år in så det finns säkert jobb när du kommer tillbaka oxå.
    Enligt LAS måste arbetsgivaren erbjuda en fast tjänst om man arbetar minst 2 år under en 5 årsperiod!
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
Svar på tråden Är gravid och går på ett vik! kommer hoppa på ett nytt vik efter det!