• Snugge­nbetta­n
    Äldre 6 Dec 00:14
    6725 visningar
    15 svar
    +1
    15
    6725

    Socionomutbildning + jobba samtidigt??

    Hej

    Har efter långa och fasansfyllda kval kommit fram till att jag inte vill arbeta som det jag är utbildad till dvs. gymnasielärare. Jag vantrivs med mitt yrkesval något så fruktansvärt att jag mår dåligt bara jag tänker på det.

    Så nu, alldeles för sent,har jag hittat min drömutbildning - socionom med inriktning mot familjebehandling i Lund. Jag är så sugen på att läsa den utbildningen. Problemet är bara att jag bara har ett halvår kvar med CSN.

    Ni som läst socionomutbildningen, är det möjligt att försörja sig via att jobba samtidigt som man läser den utbildningen. Jag är timvik. inom vården just nu. Är sambo men vi har inga barn. Jag är naturligtvis beredd på att det kommer bli grymt tufft.

  • Svar på tråden Socionomutbildning + jobba samtidigt??
  • Norix
    Äldre 6 Dec 00:42
    #0

    jag har inte haft några som helst problem att jobba under mina socionomstudier... jag har jobbat inom vården under mina studier, tycker att det var en bra kombination

  • Snugge­nbetta­n
    Äldre 6 Dec 01:03
    #0

    Tack för ditt positiva svar...=)

  • Äldre 6 Dec 16:49
    #0

    Läser inte socionomutbildningen men SYV utbildningen och många i min klass jobbar (det bästa är att timvikariera - så man kan styra timmar beroende på hur tungt man har i skolan). Jag har en liten hemma (läser på distans) och jobbar 25% och det funkar jättebra - många i klassen jobbar halvtid iallafall

  • Förhop­pninga­r
    Äldre 6 Dec 16:53
    #0

    När jag läste till socionom var de någon som läste ytterligare en ubildning på heltid parallellt med socionom. Andra arbetade. En kille läste de 7 terminerna på 5. Själv tyckte jag det var ganska lugnt att vara heltidsstudent. Men visst skulle jag hunnit med att arbeta parallellt, eller studera ngt mera.

  • Blonde
    Äldre 7 Dec 20:30
    #0