Anonym skrev 2011-04-08 10:08:44 följande:
Det har du helt rätt i!
Det är inte så lätt och också den absolut den sista lösningen efter att ha provat en del insatser!
Men i Ts fall så verkar det vara mer äön bara länken hn anser är helt åt helsioke fel och en fara för hennes
barn.Ts har uttalat sin oro i en annan tråd ockå och då va det inte bara länken på FB
Det stämmer, jag har skrivit i en annan länk oxå och just nu är det väldigt mycket kring denna flicka.
Bakgrunden till att hon är placerad är jag smärtsamt medveten om och har sen snart tre år bakåt i tiden jobbat på de problem som var.
Men det ska inte behöva straffa min dotter som blev LOVAD en stabil och trygg tid i det familjehem hon kom till. Nu har det varit bråk där smärta på flickan har uppstått och nu detta med bilder på nätet. Det har varit mobbing i skolan utan att fam. hemmet har agerat i det.
När jag som mamma har agerat i oro för min dotter så har det resulterat i att mitt umgänge med henne har kortats ner, jag får höra att min oro är överdriven m.m.
Nu har vi kommit så pass långt i detta så att flickan idag har åkt hem till sin pappa eftersom att han har ensam vårdnad.
Anonym (inte så lätt) skrev 2011-04-08 10:01:58 följande:
Inte så lätt att bli familjehems placerad i Sverige idag.
Krävs ganska mycket för att soc skall ta barnet ifrån en.
Antar och utgår ifrån att polisen/soc kollat länken och bedömt den som harmlös
Nej i vissa fall ska det inte så mycket till innan dom tar barn ifrån föräldrar, har set väldigt många exempel på det.
Många som har blivit utredda på fel sätt, familjemedlemmar eller fd. vänner som vill skada men inte tänker längre än näsan räcker.
Men det har ingen betydelse. Även om man har gjort fel och tillslut har insett det så skall man inte bli staffad för resten av sitt liv för det.
Jag vill min dotters bästa och kommer att göra allt för att hon inte ska råka illa ut.