• VildaVackraVilja

Fler vars barn har blivit opererade för AV Commune?

Min dotter är 1,5 år och blev opererad för Fullständig AV Commune för snart två veckor sen.
    Hon hade ett stort läckage i ena klaffen och nu efter op läcker den fortfarande men betydligt mindre. Man vet inte om hon kommer att behöva ytterligare en operation men tillsvidare kommer hon att få äta medicin som underlättar för klaffen.

Tänkte bara höra om det finns fler här som har barn som blivit opererade för just detta och hur det har gått sen för era små?

• Svar på tråden Fler vars barn har blivit opererade för AV Commune?
  • Fredrik Lindarp

tja,
     jag är inte förälder till ett opererat barn,men har själv gjort operationer för av-commune för relativt länge sedan
    (1972 och1975).Så jag är ganska införstådd på vad eran dotter har gått igenom och kommer gå igenom i framtiden
    är jag född 1972 och gjorde min förstoperation vid 4 veckor och den andra óch hitills sista vid 3 år 1975.
    I år blir jag 40 och lever ett normalt liv utan större restriktioner.Mitt största problem är en läkaruppföljning var 3:e år.
    Idag lever jag med en styvdotter som har Proteus syndrome (ensam i sverige) och kan genom henne sätta mig in hur förädrar känner/tänker runt alla läkarbesök osv.Själv mår jag bra idag och jag önskar er all lycka och välgång.
    Skulle det dyka upp tankar och funderingar får ni gjärna maila mig.

mvh

Fredrik

[email protected] 

• annikki

Hej! Vet att detta inlägget kommer väldigt långt efter att tråden startades men jag skulle hemskt gärna vilja veta mer om av-commune och gärna komma i kontakt med dig vilda vackra vilja! Jag har nyligen fått reda på att bebisen i magen kan ha fullständig av-commune. Skulle så innerligt gärna vilja veta mer om detta och höra från andra i samma eller liknande sits. Tack på förhand!

Svar på tråden Fler vars barn har blivit opererade för AV Commune?