• loglady

Hur mycket äter era som är 1 vecka?

Vår kille är 5 dagar och jag trodde amningen räckte men nu ikväll ammade han till och från i 4 timmar och drog sedan i sig 60 ml NAN. Sov 1,5 timme och försökte amma lite först men han fick inget tag på någon sida, nu har han precis druckit 50 ml NAN igen. Känns som det är mycket eftersom jag ammar minst varannan timme också? Flaskmatade dottern för 2 år sedan men kan inte minnas att hon åt så stora mängder så ofta vid samma tid. Han kanske bara är väldigt hungrig?

• Svar på tråden Hur mycket äter era som är 1 vecka?
  • Emma 89

Min lillkille åt ungefär 75 ml var eller varannan timme när han var 1 vecka. Plus amning före nästan alla gånger, fast hade knappt någon mjölk i brösten då. Han var stor när han föddes och överburen, så de på BB tyckte att det var bra att ge honom ersättning plus amning efterosm han var både stor och mer hungrig än bebisar som inte är överburna.

• princess77

Våran son som är 10 dagar ammar varannan timma dagtid och 2 gånger natte tid + att jag ger honom 60 ml 3 gånger om dagen när jag märker att han inte blir helt mätt.

• Caroline10

Vår lille Vincent är 11 dagar gammal o äter nu 100 ml ca var 2-3 timma. Jag tycker det låter mycket, men det är kanske normalt. Han ammar inte, men dricker min mjölk på flaska.

• Parniara

Min dotter är 12 dagar och tar bröstmjölk på flaska. Tar ca 600 ml per dygn. Aldrig mer än 60-100ml per gång. Hon får när hon vill ha.

Svar på tråden Hur mycket äter era som är 1 vecka?