• Anonym (okåt)

Mindre sexlust när ni väntat pojke??

Har ni märkt någon skillnad tjejer, mellan de gånger ni väntat flicka eller pojke?

Här är nämligen en helt snustorr, förvirrad mamma som vid mina två tidigare flick-graviditeter varit mer sugen än någonsin på både mys och sex och denna gången känns allt väldigt annorlunda. :(

Ja, jag vet man hör alltid "den ena graviditeten är aldrig den andra lik" men jag kan ändå inte dra mig för att tänka mig att jag väntar annat än flicka denna gången!

Sexlusten är som sagt helt borta, onanerar inte ens... Trist som tusan... Denna graviditeten har varit annorlunda på fler sätt än bara det sexuella, jag har mått mer illa, fick plötsligt stora, ömma bröst med en gång, och varit mer "aggressiv" än tidigare gånger.

Vad har ni för erfarenheter?

(Obs. Menar verkligen inte att trampa någon på tårna och hävda att pojk-mammor är dötrista och avtända - absolut inte- Detta är verkligen bara en seriös fundering jag har) Glad

• Svar på tråden Mindre sexlust när ni väntat pojke??
  • Anonym

Fast hur tänker du logiskt att det skulle höra ihop??

• Art Vandelay

Jag har fått en flicka och en pojke men jag har inte märkt nån skillnad alls faktiskt förutom att lusten inte varit så stor under de första 3 månaderna pga illamående men sen har det inte varit några problem förutom att man oftast är för trött Flört

• Anonym (okåt)
    Anonym skrev 2011-04-08 12:01:39 följande:
    Fast hur tänker du logiskt att det skulle höra ihop??

*hihi* Bra fråga, jag vet inte, att det på något vis bildas andra hormoner (gör det det? Alltså inte de vanliga graviditetsbevarande hormonerna utan andra hormoner inne hos barnet, i livmodern eller hos mamman?)

• Anonym (okåt)
    Art Vandelay skrev 2011-04-08 12:02:02 följande:
    Jag har fått en flicka och en pojke men jag har inte märkt nån skillnad alls faktiskt förutom att lusten inte varit så stor under de första 3 månaderna pga illamående men sen har det inte varit några problem förutom att man oftast är för trött Flört
    Intressant! Ja nej jag kanske är helt ute och cyklar men det var en tanke som slog mig bara..! :P Ja de första tre månaderna är ju inte så kul och det var de väl inte sist heller, men jag undrar ändå varför det är så annorlunda denna gången.

Kan ju kanske vara trötthet som spelar in? Det är ju stor skillnad på att vänta första barnet, eller att "bara" ha ett barn när man är gravid, men två... då blir det ju fullt ös dygnet runt :P DÄR är kanske förklaringen! Tungan ute
  • Nova03

Jag har en flicka och en pojke. Har mått väldigt illa under båda graviditeterna vilket i princip satte ner min sexlust till 0... ingen skillnad för mig alltså.

• redneck girl

jag har fött fem pojkar och fyra flickor. ingen skillnad alls. inte tror jag att det skulle göra någon skillnad.

Jag vet just ingenting om sex.Jag har ju varit gift mest hela tiden;)
  • Anonym (okåt)
    redneck girl skrev 2011-04-08 14:26:10 följande:
    jag har fött fem pojkar och fyra flickor. ingen skillnad alls. inte tror jag att det skulle göra någon skillnad.
    Nej men precis, det handlar väl isåfall om minskad ork för mig nu då :( Trist... Får helt enkelt försöka satsa på lite mer egen-tid för mig och mannen... Så vi kan ladda batterierna ihop så kanske det tänder till igen ;)

Tack för svaren!!
Svar på tråden Mindre sexlust när ni väntat pojke??