• Anonym

amputerad sexlust

Hej,
    Jag vet att sexet blir lidande efter forlossningen.  Jag làser det overallt, men jag tycker àndà min situation ar lite speciellare, och mer tragisk an andras.

Jag har alltid alskat sex. Min man och jag var tillsammans i 4 ar innan vàr dotter foddes. Vi hade sex varje dag i 4 àr skulle man kunna sàga. Ofta i andra forhàllande brukar de forsta mànaderna vara sà intensiva, sen avtar det efterhand ,men sà var det inte fòr oss. Vi fullkomligen àlskade att ligga med varandra. Det var intensivt och nàst inpà andligt.

Nar jag blev gravid borjade vara seanser altmer avta eftresom min man inte gick i gàng pà magar  men det stòrde mig inte nàmnvàrt . Jag antog att vi snabbt skulle  komma igen efter att vàr flicka fotts.

Jag fòrlòstes inte i Sverige eftrsom jag inte bor dàr, och har dar jag befinner mig ska forlossningar gà snabbt.

Darfor blev Jag blev klippt snett neràt nàstan 2cm, varpà hon trycktes ut av hànder pà min mage.

Det vàrsta och absolut jobbigaste med hela fòrlossningen , och graviditeten  kan  jag dock  summera i dessa  2 uppklippta centimetrar.

Jag kunde inte sitta pà 3 veckor. Jag kunde knappt gà utan enorm smàrta och bultande i det sablans àrret pà 1 vecka. Avslaget som kom efterà sved jàmt mot àrret och jag kànde mig vidrigt ofràsh. Jag tog super starka vàrktabletter i veckor.

Att ha sex var inte att tànka pà. Vi provade inte ens pà 6 mànader, de fòrsta gàngerna sàg jag stjàrnor-ja, av smàrta dà fòrstàss. Nàstafòljande 6 mànader vàgade vi prova 3 gànger och det gjorde mindre men mycket ont forfarande. Jag làt undersòka mig i Sverige nàr dottern var nàstan ett àr  barnmorskan sa att de klippt mej snett ner àt hòger (Min hògra ) och att i Sverige brukar man klippa pa kvinnans vànstra sida. Men àrret sàg fint ut.

Nu ar hon 15 mander, och vi har 2011 haft sex 3 gànger-sa sammanlagt sen hon fòddes pà 15 mànader har vi gjort det 7 gànger.

Det  var vad vi fòrr i tiden gjorde pà en helg. .Jag har ingen ”hang up” pa antalet samlag, det àr inte det men jag tycker det àr sà otroligt  sorgligt att det ska vara sà hàr.

Jag vill fà tillbaka den biten av mig sjàlv igen. Vi har precis som andra smàbarns fòràldrar ont om  tid, mycket trotthet osv sà det àr klart att man inte kan spendera hela helger i sàngen. Men jag fattar inte hur en sàdan stor del av mig och min personlighet kunde amputeras. Min sexlust har skalats av mig, min lust att àlska med min man àr obefintlig. Jag àr aldrig kàt helt enkelt. Jag onanera fortfarande fòr jag har  behov av att komma. (ensam fram fòr en erotisk film)

Men jag kan inte làngre kànna mig ”porrig”-jag skulle tex aldrig kunna be min man att onanera mig som jag fòrr i vàrlden gjorde super ofta.

Min mamma person vill inte det.

Min man vill mindre han ocksa, han sàger att ju mindre sex man har dessto mindre behover man det.

Summan àr alltsà; Jag kànner mig som en omskuren. En vars sexlust àr onòdig och obefintlig. Lite som en gourmet vars smaklòkar har blivit bort opererade.

Du som vet; kommer jag en dag vakna och vara mig sjalv igen?  Varfor tar det sadan tid fòr just mig? Kommer Jag bli àterstàlld?

• Svar på tråden amputerad sexlust
  • sexologen

Hej!
     Att vilja ha sex och att vilja ha det som förr, men inte känna lust och att inte känna igen sin egen kropp är en svår situation både för dig och din man. Bra att du varit hos gynekolog för att de att ärret läkt ordentligt, så om jag förstår dig rätt så är det inget fysiskt hinder för dig längre att ha sex utan det är tankarna på den smärta allt det här har orsakat dig och en stor sorg över det inträffade och en känsla hos dig att du känner dig drabbad av det här. Du har inte bett om att bli klippt och att få den här smärtan. Det är just den här sorgen och känslan av att inte känna igen din kropp som du måste jobba med. Du måste acceptera att allt detta hänt dig och att det inte ska få ta mer tid och kraft av dig, du måste få tillbaka din lust inför sex och lära känna din "nya" kropp och hitta sätt som får den att njuta.
    Du nämner att din man inte tände på magar och att han tycker att ju mindre sex desto mindre lust. Försök få med honom i detta och be honom om sitt stöd. Ni behöver gemensamt ha mer sex för att känna mer lust och för att komma över den tröskel av smärta, sorg och besvikelse som framförallt du men kanske ni båda känner.
    Kroppsminnet är det starkaste minnet vi männsikor har och den smärta du beskriver att du haft sitter kvar i kroppens minne så nu är det upp till dig och din man att komma runt detta minne och visa din kropp att den kan njuta igen. Pröva massage, sensualitetsövningar där ni njuter av varandras kroppar men att det inte måste leda till penetrerande samlag i första skedet. Smek varandra så som ni själva skulle vilja bli smekta och koncentrera er på att ge och ta emot njutning. Släpp in njutningen i ditt liv igen, du har den förmågan!

Lycka till!
    Hälsningar
    Sara

Svar på tråden amputerad sexlust