Min sambo ser bara till sitt eget bästa
Hej,
Vi har en dotter på 13 månader och sen hon kom till världen har mitt förhållande bara blivit sämre och sämre.
Jag upplever att jag aldrig kan lita på min sambo i situationer som kräver det. Jag fick magsjuka och spydde non stop under 2 dagar och hade feberfrossa i en hel vecka. Min sambo säger att han vägrar vara hemma med våran dotter för att JAG är sjuk. Men i min mening så tycker jag att det är hans ansvar som pappa att ta hand om våran dotter när jag (som för övrigt är mammaledig) inte kan.
En annan gång låg jag i 39 graders feber och hade ont i hela kroppen och klarade inte ens att ta mig ur sängen. Min sambo hade tidigare bokat in en afterwork på fredagen och på lördag var det 30års kalas. Det jag stör mig på är att han bara drar iväg för att han har lovat sina kompisar att ses över några öl(brukar komma hem vid 3 tiden på natten då). Kan tycka att han absolut kan gå på 30års kalaset för det är en stor födelsedag, men jag kan inte förstå varför han anser att det är ok att lämna mig hemma med våran sjuka dotter samtidigt som jag är sjuk för att roa sig själv. Var kommer ansvaret in där?
Är det bara jag som överreagerar?
Det som kan vara av vikt att veta är att han har ett jätte flexibelt arbete och kan ta sig iväg på golfrundor en hel eftermiddag och tar "ledigt" flera dagar när han ska åka iväg med sina vänner på partyresor.
Nu till min fråga: Min sambo kan aldrig ställa upp på mig när det väl gäller och nu vet jag inte var jag ska ta vägen! Kan inte lita på att han finns där när jag behöver honom som mest och det skrämmer mig fruktansvärt mycket. Vad kan jag göra för att få honom att förstå vikten av att han tar sitt ansvar som förälder?