Ny man + bonusbarn - hur "bli en familj"
Jag har träffat en man som har tre barn under skolåldern. Deras mamma finns inte längre med i bilden, så att satsa på honom betyder också att välja ett liv på heltid med honom och hans barn. På det stora hela så känns det bra! Jag har träffat hans barn och jag tycker vi har fått en ganska bra kontakt. Jag är inte presenterad som pappans nya kvinna eller liknande och jag vet inte heller om vi kommer att berätta desto mer om vår relation, utan att det mera skulle vara något naturligt som växer fram med tiden. Vi tänkte gå långsamt framåt och utöka de gånger jag träffar barnen från en gång i veckan till helger, sen långhelger och sen kanske hela veckor. Detta för att ta hänsyn till alla inblandade.
Jag har inga egna barn,och det kan kännas som ett stort steg att bli inkluderad i deras familj, trots att jag tycker om dem och vill det.
Finns det någon annan i samma situation här inne? Någon bonusmamma som egentligen är barnens mamma på heltid då barnens mamma inte längre finns med i bilden. Hur har ni fått allt att löpa?
Tar tacksamt emot råd av alla bonusföräldrar -hur har ni fått vardagen att gå ihop och hur har du lyckats "bli en i familjen"? Just nu är det helt naturligt att det är de fyra som är "den egentliga" familjen och jag någon som hälsar på ibland. Och det förstår jag att det är nu. Men långsiktigt - hur lyckas man skapa en känsla av att man är en "hel" familj och de bindningar alla emellan som jag så längtar efter. Eller är det en utopi?