• stjärnströssel

ni som blivit gravida via ivf...

hej..
    jag är i v 6 å slutade med crione gelen förra v,
    tycker att alla gravsymtom försvinner...
    testade mig i dag igen..å det blev lika mycket + som förr...
    går det såhär upp å ner??
    var det crionen som gav så ömma bröst förut..?
    någon som vet?
    usch..kan inte njuta...

• Svar på tråden ni som blivit gravida via ivf...
  • Sanna73

Jag vet hur du känner. Är själv i vecka 7 och gravsyptomen kommer och går. En vecka efter första test testade jag om, bara för säkerhetsskull och det vart + igen.
    Jag har verkligen svårt att fatta att jag är gravid och jag försöker att inte oroa mig över allt som kan gå fel, men det lyckas så där .

Om en vecka skall vi på vul och jag hoppas då få se ett hjärta som slår och jag hoppas då att jag lite mer skall känna mig gravid.
    Läste i en annan tråd att såg man hjärtat slå i vecka 7-8 minskade mf risken avsevärt, så jag hoppas det är sant.

• MajaIda

jag håller tummarna, det går säkert bra!!!*

• zapce

Ojojoj, jag känner igen mig i era tankar och jag testade + igår bara...tycker det är skitjobbigt att vänta ut om det vill stanna kvar eller inte...som ni sa, det är svårt att njuta...

• Lena68

Hej!
    Jaa de kommer och går grav symtomen... svårt att tro att det faktiskt kan vara sant. Det blir väl inte riktigt på rikgtigt förrän man har varit på första ultran. Jag slutade med Lugesteron samma dag som jag testade +, så jag har inte tagit någonting efter det.

• Månsson

När jag gjorde mitt första, misslyckade IVF, använde jag crinone och fick jätteömma bröst.
    Nästa IVF lyckades, är nu gravid, har inte använt crinone och har inte ömma bröst. Så min gissning är att det är crinone som är boven till dina symptom.

Tror även att det kanske kan vara symptom från ÄL-sprutan som avtar?

• Sanna73

Just nu har jag inga symptom alls, molvärken är borta sedan flera dagar, illamåendet är i stort sett borta och brösten har ju aldrig ömmat speciellt mycket, så de känns inget heller. Börjar givetvis oroa mig. Trodde aldrig att jag kunde bli fullt så här nojig. Men nya höjder (eller lågvattenmärken) nås ständigt

• Millbertina

Vad är crinone? Är inne på mitt 4.e försök gör allt för att bli gravid )
    Har inte fått någon form av medicin av IVF-Sahlgrenska. Utan bara den normala hormonbeh.

Camilla

• mava

Jag tappade alla gravsymptomer efter v9, fick panik och trodde att jag inte var gravid längre... och nog var jag fortfarande gravid, lilleman är nu 3 mån. Det går upp och ner även när man ser att man är gravid och känner av bäbisen så är det olika från dag till dag.

Lycka till!!

Svar på tråden ni som blivit gravida via ivf...