Hjälp, min 2,5 åring har fått okontrollerade rörelser vid trötthet?!
Det är ingen nyhet att han är svår att söva, sover dåligt och är extremt aktiv. Men han är smart, pratar jättebra och är glad och snäll i övrigt. Äter dock jättedåligt och har alltid gjort, bättre bara i perioder.
Hur som, jag har senaste veckan sett att när han slappnar av, ska sova eller bara är trött, så får han som myror i brallan, flyttar kroppen fram och tillbaka, ser ut som han ska resa på sig tar liksom i med armarna och lyfter huvudet 5cm sen tillbaka igen, lyfter på något ben eller någon arm och kanske stannar till....ungefär som musklerna bara drar ihop sig och släpper igen. Tycker nästan har ser liiite "borta" ut i ögonen när han gör såhär. Men pratar man med honom då är han helt som vanligt att prata med och rycken försvinner. Det är mest då han sitter i sin egna lilla värld som det blir så, när han är trött då.
Och natten onsdag-torsdag vaknade han och kom över till oss ca 2-3 tiden (kollade inte på klockan, men sambon gick till sonens säng och sov kl 3 eftersom han skulle jobba) och somnade 4.50 och har höll på så hela tiden i sängen bredvid mig:S upp med huvudet, sätter upp armarna som blir liskom "stela" 1 sekund sen tillbaka, flytta kroppen åt sidan och tillbaka...
VAD är detta? Varför gör han så? Är han stressad? Deprimerad? Nån konstig sjukdom? En biverkning pga att han sover så dåligt?
Är så rädd det ska vara nått fel på min fina son;(
(är föräldraledig med ett litet barn nu så jag går hemma bara, äldre sonen är på dagis 8-11)