Hans ex gör livet till ett hälvete för oss, vad kan JAG göra?http://www.familjeliv.se/Fraga_experten/Forum-15-321/#
Hej!
Jag och min sambo har nu varit 5 år ihop och vi båda har barn från tidigare förhållande. Dessutom har vi också en son på 3 år tillsammans. Hans barn är 14,12, och 10 år och mina är 8 och 6 år. Så vi har sammanlagd 6 barn varannan helg.
Under i stort sätt alla dessa fem år har vi haft ständiga problem med hans ex på grund av deras gemensamma barn. Hon tycker inte om att han har en ny kvinna (mig) då hon vet att hon inte längre kan kontrollera och bestämma over honom så som hon gjorde i början av deras separation.
Hon har flera gånger påverkat barnen mot sin pappa och framförallt mot mig. I början hattade hans son mig och kallade mig för både det ena och det andra. För 2 år sedan förbjöd hon min sambo att ta barnen hem till oss och det under ett helt år. Han fick bara träffa dem under ca 10 min när de hade fyllt år och på julen utanför hennes dör. Allt detta bara för att vi ville bytta helg med henne då min sambo hade inplanerade tävlingar på thaiboxning på just de helgarna då han skulle ha barnen och han ville inte att hans barn ska behöva titta på ner han slåss och jag klarade inte av att ta hand om både mina egna och hans barn under tiden. Nej hon motiverade det med att HON har planerat sitt liv efter de helgerna och hon s…. i varför han ville bytta och om han ville planera något.
När han och hon träffas på soc i den staden där hon bor, så är det som att det min sambo säger är bara luft i de människornas liv fast vi under flera tillfällen har försökt förklara för dem att barnen berättar om att deras mamma misshandlar dem. Vi har t.o.m. fått se skadorna. Skolan har också lämnat en anmälan på henne, men NEJ det är ingen som vill lyssna på någon annan en på henne! En av de tidigare socialsekreterarna har t.o.m. sagt att hon rodder honom ifrån att göra en anmälan på henne för misshandel.
Under första sommaren med hans barn (då var barnen mellan 2 och 9 år gamla) hade hans son som då var ca 6-7 år gammal klätt av bodde sig själv och min 2 åriga dotter och sen lagt sig mellan henes ben för att ha sex med henne! Och inte ens då ville någon lyssna på det. Vi komm fram till att iden för detta hade han fått på en internetsida och denna kolade vi på den innehöll mycket sexuellt! Men mamman har aldrig haft koll på detta.
Så vårt liv har hela tiden varit på detta och på mycket värre sätt det skulle tagit flera A4 sidor att skriva om allt.
Nu har det uppstått andra problem med henne. För någon vecka sedan har hon skrivit ett sms till mon sambo där hon beger att vi SKA ha barnen under 5 veckor under sommaren. Min sambo förklarade då att det inte går då han fick sitt jobb i januari detta år och då har han ingen betald semester. Och jag har bara en timanställning på ett äldreboende vilket då gör att vi inte kommer att kunna försörja oss alla. Då hotade hon med familjerätten.
Nu här om dagen skrev hon ett sms till mig med samma innehåll och att hon inte brydde sig om att vi jobbade för det gjorde hon också och barnen är så stora att de kan vara själva hämma under tiden vi jobbar. Men då tänker kon inte på att dessa barn hattar varandra och att hennes son jagade sin syster med en kniv för att döda henne m.m.
Vi började då bråka när jag försökte förklara att jag inte ens kunde ägna tid åt mina egna barn under sommaren för vi måste jobba och hon kallade oss för både patetiska och för tatarfamilj för vi inte hade pengar att betala hyra o.s.v.
Efter att jag har kontaktat familjrätten har jag förstått att jag inte har NÅGRA rättigheter alls i detta sammanhang förutom att göra en polisanmälan för trakasserier. Men det har jag redan för 3 år gjort och polisen var inte villiga att göra något alls…
Vad ska jag göra???? Ska jag gå och lämna min sambo för att slippa henne??? Men då får hon som hon vill (hon sa att hon önska han aldrig hade träffat mig för då hade han bott kvar i samma stad som hon) jag vet inte längre vad och hur jag ska göra jag vet bara att jag inte orkar mer och att om jag går ifrån min sambo att alla barnen kommer att må jätte dåligt då hans barn älskar mig mer en sin egen mamma och mina barn älskar honom som sin egen pappa.
HJÄLP MIG SNÄLLA!!!!!!