• puss

Vad väljer du?

vilket??

I will mustardize you
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad väljer du?
  • Linda1976

Det gjorde min lillebror!

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • wity
    puss skrev 2011-04-10 21:28:44 följande:
    harom ingen humor så fårom se på lumor?

va ere me folk?
    Jag är lumorlös..
    ♥ Tyra 031010 ♥ Wilhelm 050628 ♥ Alvin 100826 ♥
  • Linda1976
    wity skrev 2011-04-10 21:52:20 följande:
    Jag är lumorlös..
    Ja, det är klart. Det är bara de elaka kungarna som inte är det.
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Stårscha

Det GÅR inte att rösta Lumor, eftersom "Hellre vargen än Lumor" är det enda rätta.

En urspårad tråd är en intressant tråd.
  • La Lola

frågar igen då:

Vad fan är lumor?!

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Stårscha

Du måste ha hört det kommunistiska 70-talspraktverket för barn: "Kåldolmar och Kalsipper", för att veta. De onda kungarna använde Lumor för att förslava folket.

• La Lola
    Stårscha skrev 2011-04-11 10:22:09 följande:
    Du måste ha hört det kommunistiska 70-talspraktverket för barn: "Kåldolmar och Kalsipper", för att veta. De onda kungarna använde Lumor för att förslava folket.
    Känner igen Kåldolmar o Kalsipper men jag har ingen aning om vad det är....
  • woopie
    Stårscha skrev 2011-04-11 10:02:18 följande:
    Det GÅR inte att rösta Lumor, eftersom "Hellre vargen än Lumor" är det enda rätta.
    Jag höll på att rösta lumor men så dök en ilsken liten gubbe i en korg upp och skrek: Hellre varjen än lumor!
    La Lola skrev 2011-04-11 10:27:05 följande:
    Kåldolmar och Kalsipper, barnskiva inspelad 1976 av den politiska kombinerade teater- och musikgruppen Nationalteatern. Skivan har sitt ursprung i barnteaterpjäserna Akta er för Lumor, Jubel i Holken, Sagan om Ormen, Gråtletarna och Kåldomar och kalsipper (pjäsen med samma namn följer inte skivans handling) och utgör i princip ett potpurri av historier och melodier från de fem pjäserna, sammanvävna på ett sätt som kanske inte är direkt logiskt. Gubben i korgen, temamusiken som väver samman de olika avsnitten, samt näsflöjtsfolkets "sfäriska musik" är däremot helt nyskrivna element för skivan. Skivan var mycket populär på daghem i Sverige under senare delen av 1970-talet.

sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%A5ldolmar_%26_kalsipper
    KOMMUNIKATION är a och o i ALLA förhållanden!!
  • La Lola
    woopie skrev 2011-04-11 10:35:38 följande:
    Jag höll på att rösta lumor men så dök en ilsken liten gubbe i en korg upp och skrek: Hellre varjen än lumor!
    La Lola skrev 2011-04-11 10:27:05 följande:
    Kåldolmar och Kalsipper, barnskiva inspelad 1976 av den politiska kombinerade teater- och musikgruppen Nationalteatern. Skivan har sitt ursprung i barnteaterpjäserna Akta er för Lumor, Jubel i Holken, Sagan om Ormen, Gråtletarna och Kåldomar och kalsipper (pjäsen med samma namn följer inte skivans handling) och utgör i princip ett potpurri av historier och melodier från de fem pjäserna, sammanvävna på ett sätt som kanske inte är direkt logiskt. Gubben i korgen, temamusiken som väver samman de olika avsnitten, samt näsflöjtsfolkets "sfäriska musik" är däremot helt nyskrivna element för skivan. Skivan var mycket populär på daghem i Sverige under senare delen av 1970-talet.

sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%A5ldolmar_%26_kals...
    Tack.
    Jag har aldrig gått på förskola, jag får skylla på det som aldrig hört detta.
  • puss
    La Lola skrev 2011-04-11 10:38:55 följande:
    Tack.
    Jag har aldrig gått på förskola, jag får skylla på det som aldrig hört detta.
    har man hört kåldolmar och kalsipper är man uppfostrad av hippisar, som VERKLIGEN inte satte barnen på förskola.
    I will mustardize you
  • sahara sahara

Inget av det. Bääär mig!!!

Do something scary - the payoff is awesome!
  • La Lola
    puss skrev 2011-04-11 12:08:34 följande:
    har man hört kåldolmar och kalsipper är man uppfostrad av hippisar, som VERKLIGEN inte satte barnen på förskola.
    Jasså...ok.
  • puss
    sahara sahara skrev 2011-04-11 12:17:47 följande:
    har du trasslat in dig i skägget igen?
    I will mustardize you
  • Stårscha

Hela finns förresten utlagd på Youtube, för den som är nostalgiskt lagd. Eller bara nyfiken.

• Purpurbräcka
    sahara sahara skrev 2011-04-11 12:17:47 följande:
    Det går inte. Ditt skägg är för tungt!
  • puss
    Stårscha skrev 2011-04-11 13:06:36 följande:
    Hela finns förresten utlagd på Youtube, för den som är nostalgiskt lagd. Eller bara nyfiken.
    I will mustardize you
  • woopie
    puss skrev 2011-04-11 12:08:34 följande:
    jag har gått både på lekskola och dagis och har riktiga kapitalister till päron så njaaaa... ;)
    KOMMUNIKATION är a och o i ALLA förhållanden!!
  • Stårscha
    woopie skrev 2011-04-12 20:26:15 följande:
    jag har gått både på lekskola och dagis och har riktiga kapitalister till päron så njaaaa... ;)
    Jag håller med. Jag hörde Kåldolmar och Kalsipper första gången på lekis, och sedan lånade jag kassetten på biblioteket så ofta jag kom åt. Pappa var chef och mamma hemmafru. Inga hippies här inte.
  • puss
    woopie skrev 2011-04-12 20:26:15 följande:
    såklart du gick på dagis då. det vet man väl hur kaptialister är.
    I will mustardize you
Svar på tråden Vad väljer du?