Fråga till de som är bi.
Kan intresset för könen skifta med tiden? Dvs Att man några år är intresserad av tjejer och sen vänder det och man ser bara killar?
Kan intresset för könen skifta med tiden? Dvs Att man några år är intresserad av tjejer och sen vänder det och man ser bara killar?
Allt är ju relativt
Jag är gift med en man men intresset för kvinnor har ju inte minskat för det
Är för andra gången kär i en tjej(är 27), och det är inte för att jag var i nån slags "tjejperiod" när jag blev kär, utan det bara liksom hände. Var kär(alltså kärkär, inte bara intresserad) i en tjej för 5 år sedan sist. Visste ju innan att jag var lite intresserad av tjejer, men hade dittills bara blivit kär i killar.
Ett tag när jag var kär i tjejen för 5 år sen så funderade jag på om jag nånsin skulle kunna bli kär i någon kille igen, att tjejer kanske var mer rätt. Det blev tyvärr aldrig något med henne, hon var inte så intresserad av tjejer på det sättet. Något år senare så blev jag kär i en kille igen.
Men som du vet, när man är riktigt kär i någon så finns ju bara den personen på kartan. Det är den enda som man egentligen, verkligen vill ha, och det känns som att det skulle vara svårt att hitta någon som man skulle känna samma kemi med någonsin igen.
Så om denna person är en tjej kanske man har ännu svårare att tänka sig att kunna vara med en kille igen, för att det känns liksom så långt bort från det(den person) som man nu känner så mycket för? Jag vet inte, jag bara filosoferar...
Men iallafall, när jag varit intresserad av en kille, så visst, jag kanske märker killar mer, under och efter det. Men nu vet jag ju(efter min andra tjejförälskelse) att jag fortfarande är bisexuell. Och nu när jag är kär i henne så kan jag faktiskt säga att jag märker tjejer lite mer än killar.
Så har det varit för mig iallafall.
Så jag vet inte, det kanske beror på "utbudet" för tillfället som påverkar hur man "ställer in sig"? Det som är synd är ju att det är så mycket svårare med tjejer, dvs svårare att hitta någon, att veta deras läggning.
För mig varierar det. Då menar jag framför allt just den sexuella attraktionen. Jag kanske lägger märke mer till tjejer på stan en dag, kollar mer på lesbisk porr... för att nästa vecka tycka att killar är snyggare. När man blir kär, så är det just som Anonym (ea) säger, man blir mer fokuserad på den personen, och därmed även den personens könstillhörighet.
Jag är bi, men mestadels haft förhållanden med killar. Tycker det är svårt att få kontakt med tjejer. Just nu har jag en pojkvän jag är jättekär i, men ändå kan jag ha "tjejperioder" då jag t ex fantiserar mer om tjejer när jag onanerar. Han vet det, och ser inget konstigt med det. Jag har sagt att det inte påverkar min kärlek till honom, som ändå är djupare än enbart sexuell attraktion.