• Lilly Li

Bästa klänningsbutikerna i Stockholm?

Hej!
    Ska på bröllop här snart och det börjar dra ihop sig att hitta en fin klänning! Har en budget på max 1000:-....

Har ni några tips på var jag kan gå och leta? Vill ha något trendigt men enkelt, inte en "klassisk" gå-på-bröllop-klänning... Vore kul med någon annan butik än typ de vanliga kedjorna i city!

Bruden jobbar med inköp på en av de större kedjorna i landet så det vore kul med något annorlunda. Vart går ni och shoppar? Har kollat en del på nätet, men vill helst köpa live då min kropp är lite annorlunda nu än före 2 graviditeter! Sen ska jag faktiskt unna mig själv en dag på stan alldeles själv! Vilken lyx va?

• Svar på tråden Bästa klänningsbutikerna i Stockholm?
  • NinnaW

Åhlens city har ju massor av olika märken numera. Sen kan du ta dig till NK -passagen där finns nog kvar lite klänningsbutiker. Efter det kan du trava över till Zara som ligger över gatan, eller promenera till den på Stureplan.

• Ringtail

Mango! De har de klart snyggaste klänningarna i stan.

• Hjördis

va kul med fest :)

Du sa du ville ha ngt lite annorlunda då skulle jag nog kollat på nån vintagebutik/secondhand som har mycket snyggt, tex  påJudits på Hornsgatan eller Beyond retro.

Zara, Mango och Åhlens har ju klart snygga stylish klänningar men,,,om du ville undvika kedjorna så.
    Själv älskar jag sommarstil och kanske lite volanger eller lager som kan dölja lite mage, VILA har väldigt snygga tycker jag till ok priser, 500 sek,  men igen,,,,en kedjebutik...
    Svårt det blev, hahaha, gillar du lite glammigare stil kan du ju kolla på Oasis, (gallerian m.fl.) och Scala, men kanske lite väl raffift, men ibland kan man bli överraskad.
    Bäst att snoka runt nån dag du har massa tid på dig, runt S-plan finns mycket snyggt och kanske prickar du in en rea. På Ömalm har du några fina secondhand som jag glömt namnet på, där har jag fyndat klänningar...
    lycka till :)

• Lilly Li

Va spännande!
    Mango hade jag helt glömt bort! Zara är en favorit bland barnkläder, men kollar sällan till mig eftersom jag ofta har barnen med!

Fler tips?

• Musetti

Jag köper de flesta av mina klänningar på Urban Outfitters på Biblioteksgatan.

• AleidaGuevara

Du kan nog hitta en del fint på Judits eller Beyond retro. Även på Poplin på Hökens gata eller Cissi&Selma på Bondegatan.

Svar på tråden Bästa klänningsbutikerna i Stockholm?