• Cabron

Pergotimekurer, hur många behövdes för att ni skulle lyckas?

Jag är i mitten på min Pergokur och är nyfiken på hur många försök ni har gjort innan ni lyckades bli gravida, även hur många kurer ni är inne på nu utan att bli gravida.

Kommentera gärna om ni har kört enkel,dubbel eller trippel osv!

Tack!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pergotimekurer, hur många behövdes för att ni skulle lyckas?
  • Mumman
    DazHamster skrev 2011-05-22 03:51:50 följande:
    Grattis =) själv så har man fått positivt på ÄL-stickan så nu då ja slutar jobbet så ska ja hem åh mysa =)
    tog det sig på första kuren med pergotime eller?
    Tackar!! :)

Nu får du mysa en massa, så ska du se att det snart är ett + för dig med :)

Det var första kuren med pergotime för mig, enkelkur var det jag tog.
  • DazHamster
    Mumman skrev 2011-05-22 08:08:28 följande:
    Tackar!! :)

Nu får du mysa en massa, så ska du se att det snart är ett + för dig med :)

Det var första kuren med pergotime för mig, enkelkur var det jag tog.
    nu får man ju lite mer hopp om att de kan ha tagit sig =) har käkat enkelkur jag också men är livrädd för att de ska bli tvillingar som första barn då ja inte har några innan. har du några symptom då?
  • Cabron
    Mumman skrev 2011-05-21 07:39:01 följande:

Gjorde ett grav test igår och det visade positivt!! Skrattande Underbart!! :)

GRATTIS!! {#emotions_dlg.flower}
  • lejonhjärtat

GRATTIS! Härligt att höra att andra lyckas... Måste ta tag i det själv, munkpepparn verkar inte funka!
  • Mumman
    DazHamster skrev 2011-05-22 15:22:26 följande:
    nu får man ju lite mer hopp om att de kan ha tagit sig =) har käkat enkelkur jag också men är livrädd för att de ska bli tvillingar som första barn då ja inte har några innan. har du några symptom då?
    När har du BIM då? :)
    Jag är inte rädd för tvillingar, är själv tvilling, men givetvis är ett barn det bästa såhär i början haha :)

Har inga symptom alls. Ibland gör det lite småont i magen, men inget särskilt. har lite ömma bröstvårtor, men det har jag haft sen ägglossningen. Jag tror inte det är så vanlgit med symptom så tidigt faktisk.
  • DazHamster

jag ska väl ha BIM runtomkring den 4 juni =)  jo de finns ju fördel åh nackdel med att få fler barn på en åh samma gång men ja tror nog att de är mer till en fördel =) då man inte vet vad man har att vänta sig så blir de nog lättare att hantera saker åh ting då bebisarna kommit åh dessutom så har dom ju varandra då dom blir lite större åh leker med varandra sen är de väl kanske enklare om man ska ha ett till sen åh man får bara ett barn för då har man ju ff kvar känslan hur tufft de var med tvillingar men att de blir peace of cake då man får bara en bäz som tredje barn =) om du förstår hur ja menar =) Enda nackdelen ja kan komma på är väl att de blir lite dyrare med tvillingar :P men ja tycker att man ska ha en relativt stadig ekonomi innan man ger sig in i de här med barn =)

• Mumman
    DazHamster skrev 2011-05-22 21:49:15 följande:
    jag ska väl ha BIM runtomkring den 4 juni =)  jo de finns ju fördel åh nackdel med att få fler barn på en åh samma gång men ja tror nog att de är mer till en fördel =) då man inte vet vad man har att vänta sig så blir de nog lättare att hantera saker åh ting då bebisarna kommit åh dessutom så har dom ju varandra då dom blir lite större åh leker med varandra sen är de väl kanske enklare om man ska ha ett till sen åh man får bara ett barn för då har man ju ff kvar känslan hur tufft de var med tvillingar men att de blir peace of cake då man får bara en bäz som tredje barn =) om du förstår hur ja menar =) Enda nackdelen ja kan komma på är väl att de blir lite dyrare med tvillingar :P men ja tycker att man ska ha en relativt stadig ekonomi innan man ger sig in i de här med barn =)

Okej, spännande!

har du anledning att tro att det kan bli tvillingar eller? :) finns ju fler risker med tvillinggraviditeter, men dom brukar ju för det mesta gå bra precis som med ett barn också. däremot trillingar, det är inte roligt haha!

• lojzans

Härligt! Superkul!!! Ska du på VUL för att få det konstaterat?
    Jag gjorde det i v 8+2 och fick se ett hjärta som slog:)
  • DazHamster
    Mumman skrev 2011-05-23 09:04:39 följande:

Okej, spännande!

har du anledning att tro att det kan bli tvillingar eller? :), men dom brukar ju för det mesta gå bra precis som med ett barn också. däremot trillingar, det är inte roligt haha!

näe finns ju ingen större anledning egentligen för vi har inga arvsanlag för det men då man läser att det är väldigt många som får tvillingar/trillingar på pergotime så blir man ju lite smått orolig =)

vad menar du med " finns ju fler risker med tvillinggraviditeter"? vill veta allt som bara går :P
  • Mumman
    DazHamster skrev 2011-05-23 11:19:26 följande:
    näe finns ju ingen större anledning egentligen för vi har inga arvsanlag för det men då man läser att det är väldigt många som får tvillingar/trillingar på pergotime så blir man ju lite smått orolig =)

vad menar du med " finns ju fler risker med tvillinggraviditeter"? vill veta allt som bara går :P

Det är givetvis fler risker med tvillinggraviditeter eftersom det är 2 st som ska må bra där inne. Dessutom ökar chansen för för tidigt födda barn.

Men jag tror absolut inte tvillinggraviditeter är någon fara, däremot trilling, det är nåt helt annat.

• Mumman
    lojzans skrev 2011-05-23 09:23:46 följande:
    Härligt! Superkul!!! Ska du på VUL för att få det konstaterat?
    Jag gjorde det i v 8+2 och fick se ett hjärta som slog:)
    Inte vad jag vet... :) Har faktiskt ingen aning om vad nästa steg är!?
  • lavli

Hej alla..
    Det va längesen sedan nu.
    Ville kolla in och se hur det går för er??

Kram

• lojzans
    lavli skrev 2011-06-09 20:57:08 följande:
    Hej alla..
    Det va längesen sedan nu.
    Ville kolla in och se hur det går för er??

Kram
    Hej!
    Jag har tagit en andra omgång Pergo och inväntar ÄL kring midsommar. Ett evigt väntande och räknande av dagar... Så drygt när man har en cykel på ca 40 dagar, tar ju så låång tid tills nästa omgång Pergo om det inte tar sig. Behöver iaf inte kolla med VUL längre för jag får bara tillväxt på ett ägg. Skönt att slippa åka in ofta.
    Hur går det för er andra??
  • PIO

Hej hej...hoppar in här om det går bra :)
    Har inte läst hela tråden men ska ta mej tid att göra det.
    Jag har nyss avslutat min första pergokur (enkel kur). Hade Äl i helgen. Så nu hoppas vi innerligt på ett plus i slutet av månaden.
    Vi har försökt med barn nr 2 nu i 3 år utan resultat så jag hoppas att pergotime ska hjälpa oss.
    När ja va inne för att kolla om de fanns något ägg så visade det sej att de fanns två stycken som troligtvis kommer lossna båda två..alltså en liten chans till tvillingar om det skulle ha tagit sej. Så nu är det spännande..men väntan känns låååång!
    Vill ha ett plus på stickan nu..hihi..
    Blev så lycklig i lördags när ja gjorde ett Äl test och det visade sej vara positivt. Har inte någon gång under de här 3 åren fått ett positivt Äl test så gissa om vi blev glada. Att bara se att kroppen funkar som den ska va ju en lycka i sej.
    Vår son är 4½ år och han va inte planerad utan ja "råkade" bara va gravid...Ödet lr va kallas det ;)

• PIO
    lavli skrev 2011-05-20 15:02:29 följande:
    Den eviga väntan:
    Cabron: Pergo dubbel start 3/5, VUL 10/5
    lavli: Pergo dubbel start 16/5 , VUL inget denna gången
    mumman: pergo enkel start 24/4 VUL v.18
    lojzans: pergo enkel start 3/5 VUL 10/5 & 17/5
    PIO: Pergo enkel start 1/6 VUL 8/6

BIM:
    Cabron: 1/6
    lavli: 15/6
    lojzans: 6/6
    PIO: 26/6

Gravida
    Lägger till mej i listan...tror att min BIM är rätt..men är lite osäker....men om ja hade Äl i söndags ska man räkna 14 dagar efter det då??? är jätte dålig på sånt här...hihi
  • DazHamster

hej tjejer!
    Har varit bortrest en vecka till Kreta nu åh ja fick mitt plus innan vi åkte men fick då mf :/ nu testar vi en månad utan pergotimen för de kan tydligen sitta kvar upp till 3 månader efteråt =) så vi får se nu då hur de går..
    hoppas de trillar in fler plus nu =)

• lavli

Hej alla. Ville bara meddela att jag plussade den 9/6 BIM -6. Är helt överlycklig just nu. Så lycka till med alla.

• Mumman
    lavli skrev 2011-06-20 00:02:44 följande:
    Hej alla. Ville bara meddela att jag plussade den 9/6 BIM -6. Är helt överlycklig just nu. Så lycka till med alla.
    Härligt att höra!! GRATTIS! :)
  • Mumman
    DazHamster skrev 2011-06-19 22:17:15 följande:
    hej tjejer!
    Har varit bortrest en vecka till Kreta nu åh ja fick mitt plus innan vi åkte men fick då mf :/ nu testar vi en månad utan pergotimen för de kan tydligen sitta kvar upp till 3 månader efteråt =) så vi får se nu då hur de går..
    hoppas de trillar in fler plus nu =)
    Tråkigt att du fick mf :( Men bra att veta att det faktiskt fungerar att bli gravid för dig med pergotime. Hoppas det går bättre nästa gång!
Svar på tråden Pergotimekurer, hur många behövdes för att ni skulle lyckas?