• Marianne84

Barn födda 2010 södra sthlm

Syftet med denna tråd är att kunna dela med sig av sina erfarenheter. Kan ju berätta att jag är född 84. Har en son som är född 2010.08.21 och har ett bonusbarn som är född 2007.05.21. Går på babysim steg 3. Gått på babymassage. Jag ammar fortfarande min son som är hans största matintag fortfarande. Men vad ni om dagarna nu när ni är föräldraledig? Tänkt stanna hemma länge eller längtar ni tillbaka till jobbet? Har ni oro över ert barn eller något annat. Här är man välkommen att prata och fråga om allt. Finns inga dumma frågor bara dumma svar ;)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-11 21:50
    Haha fint de blir med stavningen ibland när sonen ska vara med och trycka och man tror att man har redigerat texten rätt men nä då har mobilen gjort sin ändring utan att man har tänkt på de. Ser en del fel. Förlåt hoppas ni förstår vad jag menar ändå. :)

• Svar på tråden Barn födda 2010 södra sthlm
  • Little me

Ja det är mysigt att vara hemma. Vår lilla börjar dagis i Augusti 2012 så det är ett tag kvar, men tiden går fort!

• Marianne84

Funderar på om mitt charmtroll får börja på dagis januari 2012 men kanske kommer jobba 50% då

• Little me

Det kommer bli jobbigt att lämna henne hela dagar men det är ju så det är. Man måste ju tyvärr jobba

• Marianne84

Han är med mig överallt så när man börjar jobba så kommer jag få separationsångest säkert :)

• Little me

Min tjej är ju såklart med överallt också men jag vantrivs INTE när hon är med sin pappa eller barnvakt så jag/vi får vara lite själva. Men att jobba blir en annan sak

• Marianne84

Lukas han är så mammig att ingen duger på kvällarna speciellt då är de bara jag. När han är trött så är de bara jag som gäller också. Sen är de mina föräldrar som han accepterar. Sin egen pappa funkar korta stunder när han är glad.

• Little me

Självklart är det jag som känner dottern bäst då jag är mest med henne, men lämnar gärna över utan att blinka om jag kan.
    Och även om jag vet att hon blir lite mer svårnattad eller tröstad med andra så är det inget jag tänker på om jag inte är med. Det är ju inte så att hon blir dåligt behandlas eller mår dåligt hos sin pappa utan bara att han inte läser signalerna lika fort som jag. Men de måste ju hitta sitt sätt att kommunicera och det är lättast utan att jag lägger mig i :)
    Så visst får hon skrika lite mer men tillslut blir det bra!

• Marianne84

Alla barn är ju olika.. Men han har alltid varit sån men just nu är de bara lite extra mkt. Får se hur de blir om han verkligen är som jag var när jag var liten så kommer han vara mammig oavsett.

• Belliz

min dotter är väldigt pappig faktiskt. hon verkligen älskar sin pappa.
    alltid när han kommer hem från jobbet skiner hon upp som en sol, hon är självklart jätte glad med mig också men det syns att hon trivs med honom.

hon vill helst att han ska ge henne gröt och smakisar, tyvärr tar hon inte flaskan så jag kan inte lämna henne några längre stunder utifall hon vill ammas, annars hade jag gärna gjort det

• Marianne84

De år svårt att lämna bort om barnet inte tar flaska och fortfarande ammas. Min son äter bäst smakisar och så när mina föräldrar matar honom när jag inte är närvarande. Haha de är roligt hur barn är och vad dem får för sig och så. :) Se när man kan få lillkillen att sluta amma.

• Marianne84

Får puffa upp tråden lite tror jag.

• Belliz

Enya har äntligen börjat ta flaska, så nu måste jag planera in nån helg då jag kan ta mig iväg och lämna henne med sin pappa. skulle vara så skönt att få vara bara mig själv och koppla bort mammarollen för en kväll jag behöver få sakna mina barn lite tror jag.

• Marianne84

Skönt att hon accepterar flaskan de underlättar en del. Själv så övar jag fortfarande med mat varje dag men har en riktigt envis pojke här :) Men ja kan lämna min son i 4-6 timmar hos mina föräldrar. :) Men saknar honom massor då. Vad vill du göra på din lediga tid? :)

• Belliz

gå på bio, ut och äta gott och dricka gott, bowla eller vad som helst. träffa vuxna människor utan barn. det händer inte så ofta faktiskt

• Marianne84

De förstår jag att du vill. Jag har städat, övningskört någon gång med min sambo och vi har varit på bio en gång ;)

Svar på tråden Barn födda 2010 södra sthlm