• jag25

kubtest

jag 'är boende i England o blev erbjuden ett kubtest, i samband med mitt ultraljud. jag är gravid med barn nummer 2.
    med min dotter va jag  en slags lyckobubbla, va inte orolig för nåt osv

Denna graviditeten är SÅÅÅ annorlunda jag oroar mig om allt!, beror väl kanske på att jag redan har ett friskt barn o ser hon som mitt lilla mirakel :)

iallafall fick tillbaka mitt kubtest, det va 1:4700
    low risk kallades det, jag VET att det är väldigt bra o jag vet folk som har haft mycket sämre MEN i och med min ålder så tycker jag inte att mina siffror borde vara bättre? jag är 28 år
    nacken va 1.9m och det är ju gränsfall anser jag då det ska vara mellan 2.0-2.8mm beronde på i vilken vecka man är i...

jag vet attd et inte är nån direkt fråga men hur har era tankar gått efter ni fått resultatet osv..

tacksam för om nån svara :)

• Svar på tråden kubtest
  • Frida g

men ju mindre nackspalt desto bättre. Min hade 1,3 i v.13. Låter som bra siffror tycker jag!

• jag25

jo jag vet att ju mindre nackspalt desto b'ttre! så jag tycker inte att 1.9mm är direkt bra

• killan

När nackspalten är över 3,5 mm så är det onormalt, vi fick en nackspalt på 5,0 mm gjorde fostervattenprov, som visade att barnet var friskt,

Svar på tråden kubtest