• Klant och Fjant

Stannat eller kört vidare?

En kväll när du är ensam och kör på en enslig väg så helt plötsligt från ingenstans rusar det upp en person på vägen och viftar med armarna. Du tycker det ser ut som att personen är blodig. Något annat ser du inte.

Vad gör du? Stannar du eller kör du vidare?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Stannat eller kört vidare?
  • Miss Skellington

Hade nog stannat trots att skräckfilmsfantasten i mig protesterar vilt. Hade nog, som Stårscha, kollat läget genom en glipa i fönstret innan jag beslutat om jag skulle släppa in personen i fråga.

Resistance is futile...
  • Shirin85

Ser ett skräckscenario, ensam på en enslig väg då en blodig människa springer framför bilen...
    Skulle bli rejält rädd och ringt 112 för att hjälpa människan, med dörrarna låsta.
    Personen kan ha blivit påkörd/flytt från kidnappare/utsatt för övergrepp och flytt och en hel del annat så 112 skulle det definitivt bli, att släppa in  personen i bilen NEJ. 
    Skulle stannat kvar i närheten och hoppas att hjälp kom såsom ambulans, då skulle man ju vara mer trygg.
    Det beror inte på att jag inte vill hjälpa (det vill jag) utan det beror på att jag inte vill släppa in främmande människor i bilen mitt i natten ute på en enslig väg, skulle inte våga det.

• Kinya

Jag skulle kört vidare men ringt 112. Jag hade inte vågat stanna och riskera min eget liv/hälsa.

• Embla

Jag röstade instinktivt på stannat. Sedan läste jag inläggen och insåg att människan faktiskt skulle kunna vara ute efter att luras. Vilken fruktansvärd tid vi lever i då sådant förekommer.

• Anton Chigurh

Jag väger ca 90 kilo, är hyfsat vältränad, har tränat en hel del kampsport, men, jag har svårt för bly i hög fart, samt vissa svårigheter mot sylvassa, nyslipade knivar. Förmodligen skulle jag köra förbi och givetvis ringa 112.

Händer tyvärr alldeles för mycket skit isamhället idag för att jag skulle våga chansa i sådant här scenario.
    Behöver jag säga att liftare är luft för mig....

because you care so much for me, you'll let me go today...
  • allmänt

Åh vad hemskt att inte stanna och så är det nån som ligger i diket och dör och de har ingen telefon, filt, bandage no nothing. Men jag vet inte om jag skulle våga. Kanske veva ner och sticka ut näsan bara, med foten på gaspedalen. Skulle inte kliva ur bilen, skulle inte släppa in nån. De får säga till mig hur dan skadan är och vad jag skall säga till 112.

Eller jag ångrade mig innan jag ens hann posta, vågar man ens veva ner? En bilruta är lätt att krossa när den är öppen. Han får skriva baklänges vad han vill i imman på rutan! :)

• Anton Chigurh
    allmänt skrev 2011-04-21 23:13:37 följande:
    Åh vad hemskt att inte stanna och så är det nån som ligger i diket och dör och de har ingen telefon, filt, bandage no nothing. Men jag vet inte om jag skulle våga. Kanske veva ner och sticka ut näsan bara, med foten på gaspedalen. Skulle inte kliva ur bilen, skulle inte släppa in nån. De får säga till mig hur dan skadan är och vad jag skall säga till 112.

Eller jag ångrade mig innan jag ens hann posta, vågar man ens veva ner? En bilruta är lätt att krossa när den är öppen. Han får skriva baklänges vad han vill i imman på rutan! :)
    Vad fan gör du om han är analfabet ???
  • allmänt
    Anton Chigurh skrev 2011-04-21 23:49:39 följande:
    Vad fan gör du om han är analfabet ???
    Han kanske kan rita en teckning?
  • Anton Chigurh
    allmänt skrev 2011-04-21 23:51:00 följande:
    Han kanske kan rita en teckning?
    Mmm, om det finns någon imma tillgänglig, brukar va dåligt med den varan varma sommarnätter.
  • The Morticia

Galna våldsbrottslingar är sällan så kreativa att de smetar in sig med låtsadsblod och väntar ute på en ensilg väg på ett offer. Så jag hade antagit att personen hade råkat ut för en olycka och stannat, eftersom det är det mest troliga.

• allmänt
    Anton Chigurh skrev 2011-04-21 23:55:03 följande:
    Mmm, om det finns någon imma tillgänglig, brukar va dåligt med den varan varma sommarnätter.
    Man får väl pusta på den först! och skynda sig. Hallå skall han ha nån hjälp eller inte! :)
  • Lindreas

Stannat. Men frågat med en liten glipa öppen bara och ringt 112 sen. Jag är sån som plockar upp liftare också, men jag försöker tänka lite på min egen säkerhet också.

• VirrigaVerna

Jag hade stannat.

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • Teyla Emmagan

Kört vidare och ringt 112.

Svar på tråden Stannat eller kört vidare?