Hur bli av med detta MIN mamma/pappa beteendet?? andra frågor om uppfostran
Min son på snart 3 år har alltid varit ett aktivt barn som man måste stimulera 100% om dagen annars hittar han på hyss...
han har börjat med ett beteende som vi inte tycker är ok och har försökt göra allt för att det ska försvinna men inget hjälper så snälla tips behövs..
är vi hemma hos någon och där finns barn eller ute och leker på en lekplats så ska han alltid gå till dem andra barnen och säga min mamma/pappa och redan där ser man att han vill bråka (hur han säger det kroppspråk osv) skulle detta barn säga tbx min mamma eftersom barn förstår ju inte alltid varandra osv så blir han arg och slår dem... han brukar blockera vägar för andra barn tex upp till rutschkanan vi säger alltid ifrån på skarpen försöker förklara förklara men det går aldrig in.. han tror att allt är hans att han äger det liksom även andra barns saker .. senaste ggr har vi fått gå hem efter flera gångers tillsägelser men det blir ändå samma sak nästa gång..
han har inga syskon så an har aldrig behövt dela med sig på det sättet ju och vi har inte många vänner med barn och dem vi har umgås vi knappt med eftersom vårt barn tar så stor plats alltid och slår deras barn osv.. på dagis vet jag inte om han beter sig likadant men dem brukar berätta att det har varit lite bråk på dagis att han har stark vilja osv...
Detta börjar trötta ut oss eftersom vi kan inte göra något längre för ngn helg sedan var vi på kalas (hans kusin fyllde år) och där blev det KAOS han skulle ta alla leksaker han ville ta presenterna allt va hans, han slogs fick säga ifrån han minst tusen ggr bära han till hallen sitta och försöka prata med han ta leksaker ifrån honom.. och varje gång jag gjorde något av ovanstående blev det GALLSKRIK till slut blev det för mycket att jag började gråta det är ALLTID så här vet inte vad jag ska göra längre
varje gång man säger ifrån tar något han inte får ha eller tar bort han från ett ställe så skriker han och jag vet inte hur jag ska få bort detta kan någon snälla komma med tips???