Vad ska fjortonåringen ha för trosor?
Nå? Nu ids jag inte vänta längre på en ordentlig omröstning om fjortonåriga tjejer och deras trosbestämmelser.
Nå? Nu ids jag inte vänta längre på en ordentlig omröstning om fjortonåriga tjejer och deras trosbestämmelser.
Ska å ska...Om jag fick bestämma skulle hon ha rejäla luftande bomullstroller. Men det är nog svårt att bestämma såna saker över en 14 åring.
Vilka jäkla trosor hon vill!
Fast visst föredrar jag att hon inte har string.
Jag hade string som fjortonåring och har än idag!
Vilka hon vill, herregud.
Du glömde alternativet inga trosor alls. Aldrig att jag skulle låte henne gå runt i ett par trosor. Man kan ju tro att hon klär sig sexig!
Vad som utom string om jag får bestämma. Men med köpter hon string själv så tycker jag väl inte att jag ska hindra henne att använda dem.
Så länge det är bomull eller liknande och inte för mycket syntet som inte andas, så får hon ha vad hon vill. Bara de inte är för dyra...
Tjejboxers är väl bra till en 14 åring.
i den åldern får de välja själva för mej
Hon får väl ha vad hon vill, det är väl en del av utvecklingsprocessen att ge henne mer ansvar även om hon då väljer vad som jag tycker är "fel"
Kan först och främst säga att min mamma avskyr string, hon säger att man ser ut som en kassler i det..och det hade jag hört mååånga gånger innan jag själv började använda det.
När mina tjejkompisar började med de i 14 - års åldern så skulle ju självklart alla ha det, även jag och jag visste att min mamma avskydde det!
Jag vågade inte heller fråga så jag gick själv och köpte trosor och tvättade dem själv utan min mammas vetskap och la rena vanliga trosor i smutsen så hon inte skulle märka något.
(Hon kom ju självklart på mig tillslut men var inte alls arg)
Den dagen (hoppas jag!) när jag själv får en dotter hoppas jag att hon vågar fråga mig, jag kommer inte förbjuda henne men hellre hotpants/hipsters än string för jag vet att hon skulle göra precis samma sak som jag gjorde om jag säger nej till string, men vill hon ha så.
I den åldern vill man prova saker.
Och om man som förälder förbjuder = mer roligare att trotsa.
Låt henne välja själv och bry dig inte om hon väljer string eller en Trosa som du inte gillar. Hon har ju byxor på sig sen så då ser du ju inte det! ;) Va glad att hon inte använder en Trosa som är öppen eller liknande Hahaha då skulle jag lägga mig i :/ 😂